Reprezentanţii firmei Search Corporation, care realizează proiectul tehnic pentru celelalte suprafeţe de mişcare de la Aeroportul Ghimbav, au definitivat măsurătorile topografice şi pentru soluţia de preluare a apelor pluviale colectate de pe suprafeţelor de mişcare. Asta după ce conducerea Consiliului Judeţean Braşov a decis să construiască un colector pe terenul aeroportului, ţinând cont că, iniţial, proiectul prevedea îndiguirea unui pârâiaş din zonă, proiect care să fie derulat prin intermediul Apelor Române, numai că acesta nu a avansat deloc, deşi instituţia a derulat licitaţia pentru contractarea lucrărilor încă de acum doi ani.
• Urmează conturarea PUZ-ului şi stabilirea procedurilor de zbor
Preşedintele CJ Braşov, Adrian Veştea, a precizat că proiectul tehnic complet calea de rulare Alfa, apron şi canalizările aferente, ar urma să fie predat în data de 27 septembrie, când proiectul va fi prezentat şi public într-o conferinţă de presă. Domnia sa a explicat: "După avizarea proiectului în Comisia Tehnico-Economică a CJ Braşov, proiectul va fi supus avizării Autorităţii Aeronautice Civile Române (AACR) după care putem demara procedurile de achiziţie publică în vederea construcţiilor. După cum am spus, nu am stat degeaba şi să aşteptăm finalizarea acestui proiect tehnic, iar în paralel am definitivat procedura de achiziţie publică în vederea desemnării firmei care va proceda la revizuirea Planului Urbanistic Zonal aferent Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav, care va reglementa toate construcţiile din jurul aeroportului. Contractul a fost semnat în luna septembrie şi are termen de execuţie 4 luni calendaristice. De asemenea, procedura de achiziţie publică pentru desemnarea firmei care va realiza procedurile de zbor şi determinarea echipamentelor de navigaţie este în desfăşurare, cu termen limită de depunere a ofertelor 5 octombrie 2017. Această procedură este foarte importantă şi ar fi trebuit realizată dinainte de construcţia pistei. Această pistă n-a fost proiectată şi construită pe baza unor proceduri de aterizare, care ţin de curenţi, de culoare de zbor, de vânt, ci s-a amenajat în funcţie de geometria terenului, dar acum trebuie să facem aceste proceduri de zbor şi de aterizare, fără de care nu ştii nici ce echipamente îţi trebuie pentru turnul de control sau balizaj".
• Soluţia pentru continuarea investiţiei va fi dată de studiul de fundamentare
Acesta a precizat că săptămâna trecută a fost definitivată şi procedura de achiziţie publică pentru desemnarea firmei câştigătoarea care va realiza studiul de fundamentare care va prezenta variantele posibile pentru finanţarea, finalizarea şi operarea Aeroportului Braşov. "CJ Braşov ar fi dorit încheierea contractului cu firma câştigătoare în această săptămână, dar o firmă participantă la licitaţie a transmis o notificare către CJ. Conform legislaţiei în vigoare, trebuie să depăşim termenele de notificări şi eventuale contestaţii, după care vom proceda la semnarea contractului. Studiul va fi gata în 45 de zile de la emiterea ordinului de începere a contractului", a spus Veştea. Prima etapă a Studiului de fundamentare va consta în realizarea unui studiu de trafic pentru viitorul aeroport internaţional de la Braşov, realist şi pertinent, care să ţină cont de realităţile actuale în piaţa de profil, şi care să cuprindă estimările ariei de acoperire şi a numărului potenţial de pasageri, precum şi estimările traficului de cargo în concordanţă cu evoluţiile regionale, naţionale şi europene în domeniu.
Totodată, preşedintele CJ Braşov a precizat că la începutul lunii septembrie 2017, oficiali ai provinciei Hunan din China au solicitat vizitarea amplasamentului viitorului aeroport şi în urma vizitei pe teren şi-au manifestat intenţia de a participa la o viitoare licitaţie ce vizează concesionarea investiţiei.