ODETA NESTOR, ONJN: "Trebuie schimbată mentalitatea conducerii şi a angajaţilor Loteriei"

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Companii #Gambling / 19 octombrie 2015

Odeta Nestor: "Vom fi drastici în demersul de schimbare a mentalităţii, de creare a unei echipe închegate şi coerente şi nu vom ezita niciun moment să ne despărţim fără regrete de orice angajat care nu are capacitatea să lucreze ca parte a echipei şi care nu tratează sarcinile şi obiectivele stabilite cu maximă seriozitate".

Odeta Nestor: "Vom fi drastici în demersul de schimbare a mentalităţii, de creare a unei echipe închegate şi coerente şi nu vom ezita niciun moment să ne despărţim fără regrete de orice angajat care nu are capacitatea să lucreze ca parte a echipei şi care nu tratează sarcinile şi obiectivele stabilite cu maximă seriozitate".

Şeful Oficiului pentru Jocuri de Noroc: "Cu siguranţă vor fi schimbări în echipa actuală de management a companiei"

Mentalitatea conducerii şi a angajaţilor Loteriei trebuie schimbată, este de părere Odeta Nestor, preşedintele Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc (ONJN), care a preluat, recent, Loteria Română.

Printre altele, domnia sa ne-a spus, în cadrul unui interviu, că în mod sigur vor fi schimbări în echipa actuală de management a companiei.

Loteria Română a fost preluată de ONJN, printr-o Ordonanţă de Urgenţă, în pline cercetări efectuate de procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA) la nivelul companiei de stat.

Oficiul are, acum, rang de minister, fiind sub directa coordonare a premierului.

Reporter: Cum vedeţi decizia Guvernului de a trece Loteria Română, prin Ordonanţă de Urgenţă, în subordinea ONJN?

Odeta Nestor: Având în vedere situaţia în care se găseşte Compania Naţională Loteria Română, prin scăderea profitului în mod constant în ultimii ani, ca urmare a informaţiilor negative apărute în spaţiul public, informaţii care au slăbit încrederea populaţiei în această instituţie, precum şi a managementului nespecializat în domeniul specific al jocurilor de noroc din ultima vreme, Guvernul României a considerat că, pentru o perioadă determinată de timp, coordonarea activităţii companiei să fie asigurată de către ONJN, date fiind expertiza şi rezultatele pozitive înregistrate de către Oficiu, de la înfiinţare până în prezent, în domeniul pieţei jocurilor de noroc din România şi Europa.

Această decizie are în vedere adaptarea activităţii şi a managementului la dinamica şi specificul pieţei interne şi mai ales europene, prin implementarea unui plan coerent de dezvoltare a afacerii, bazat pe principii economice solide şi de guvernanţă corporativă.

În această perioadă, vor fi demarate şi implementate şi procedurile legale pentru selecţia managementului privat în conformitate cu prevederile OUG 109/2011.

Reporter: Având în vedere situaţia în care se află Loteria - cu contracte în vizorul DNA, cu sisteme foarte vechi, cu o imagine negativă, cu rezultate financiare slabe - cu ce sentiment preluaţi această instituţie?

Odeta Nestor: Singura premisă care a stat la baza deciziei de a accepta o astfel de sarcină a fost încrederea în potenţialul pe care compania îl are de a se reinventa şi de a se poziţiona pe podiumul firmelor de profil din România şi din Europa.

În acelaşi timp, suntem conştienţi de volumul de muncă pe care îl implică premisa menţionată, însă experienţa în domeniu, acumulată până în prezent, completată de importul de modele de succes din alte state europene cu tradiţie şi o echipă de profesionişti ne vor ajuta, în opinia noastră, să ducem la îndeplinire sarcina asumată. Desigur, mai este nevoie de câteva modificări legislative, dar vom face o analiză a tuturor acestor norme incidente şi le vom propune spre modificare la momentul oportun.

În ceea ce priveşte implicaţiile pe care contractele controversate le au asupra imaginii companiei şi activităţii acesteia în general, va asigurăm că vom acorda tot sprijinul autorităţilor pentru clarificarea tuturor aspectelor, astfel încât compania să iasă de sub "umbrela" presupuselor zone de interese subterane. De asemenea, vom acorda o importanţă deosebită comunicării publice, transparenţei totale, astfel încât informaţiile referitoare la activitatea companiei să ajungă la publicul interesat direct, prin intermediul unui canal oficial de comunicare, evitând astfel diseminări de informaţii cu conţinut alterat sau tendenţios.

Reporter: Cel puţin teoretic, Loteria ar trebui să fie printre primele instituţii de stat care să înregistreze profit şi să fie o sursă de bani pentru buget. Cum intenţionaţi să transformaţi CNLR din ceea ce este acum într-o instituţie profitabilă?

Odeta Nestor: Nu doar teoretic CNLR ar trebui să fie în topul instituţiilor cu un aport semnificativ la bugetul de stat. În mod cert, s-a dovedit în trecut acest lucru şi vă asigurăm că vom face tot ce depinde de noi ca acest lucru să fie valabil şi în viitorul apropiat. Societatea, prin specificul activităţii desfăşurate şi bazându-se pe apetitul populaţiei pentru jocurile de noroc loteristice, va trebui să se repoziţioneze şi să redevină o companie de top a statului român.

Despre planurile concrete vom comunica la momentul oportun, după ce, în prealabil vom realiza o analiză profundă a stării efective actuale a companiei, astfel încât planul de dezvoltare să fie realist şi implementabil, cu măsuri pe termen scurt, mediu şi lung.

Situaţia din companie nu ne este complet necunoscută şi avem câteva idei despre direcţia ce trebuie urmată, însă vom lăsa echipa managerială care va fi aleasă conform procedurilor legale să facă acest lucru.

Reporter: Totuşi, ce trebuie schimbat la Loterie?

Odeta Nestor: În primul rând trebuie schimbată mentalitatea conducerii şi a angajaţilor companiei. Dacă oamenii din societate nu vor înţelege că ei sunt resursa cea mai de preţ pentru dezvoltarea afacerii şi nu vor înţelege că singura formulă în care vor avea succes este echipa şi lucrul în echipă, atunci orice plan, oricât de bun ar fi, nu va conduce niciunde.

Vom fi drastici în demersul de schimbare a mentalităţii, de creare a unei echipe închegate şi coerente şi nu vom ezita niciun moment să ne despărţim fără regrete de orice angajat care nu are capacitatea să lucreze ca parte a echipei şi care nu tratează sarcinile şi obiectivele stabilite cu maximă seriozitate. În companie nu cred că este locul potrivit pentru manifestarea individualităţii, pentru că fluxurile de activitate nu generează pe niciun palier acţiuni independente.

De asemenea, vom genera un dialog constant cu cele două sindicate din companie şi le vom cere implicare şi asumare în activitatea de gestionare a resursei umane, astfel încât să sprijine crearea echipei de care aminteam.

La nivel de fluxuri de activitate, este evident că avem nevoie de schimbări majore atât în ceea ce priveşte update-ul tehnologic, cât şi în privinţa celui de concept, a produselor noi, a sistemelor de joc noi, a marketing-ului profesionist, a aflierii la marile sisteme internaţionale de joc etc.

Însă, despre toate aceste iniţiative sau despre altele asemenea rămâne obligaţia managementului companiei să le comunice la momentul potrivit.

Reporter: Aşadar, vor avea loc şi disponibilizări...

Odeta Nestor: Managementul companiei va avea, printre primele sarcini, realizarea unei evaluări profesioniste şi profesionale a resursei umane existente şi, în funcţie de poziţionarea fiecărui angajat în raport cu fluxul de activitate pe care îl deserveşte, capabilităţile profesionale deţinute şi dovedite în activitate, abilităţile de a fi membru într-o echipă etc., se va decide dacă este sau nu necesară şi oportună o reorganizare a diverselor structuri ale companiei.

Abordată la nivel individual, cu certitudine vor exista angajaţi care vor dori să părăsească compania din diverse motive sau care vor fi concediaţi, respectând prevederile legale.

Toată această abordare va implica, fără îndoială, dialogul permanent cu sindicatele şi analizele comune de oportunitate.

Reporter: Veţi schimba conducerea actuală?

Odeta Nestor: Având în vedere că actuala conducere a companiei este una de suport şi tranziţie, numită ca urmare a demisiei fostului manager, cu siguranţă vor fi schimbări în echipa actuală de management a companiei.

Reporter: Cum veţi alege noua conducere?

Odeta Nestor: Date fiind obligaţiile ONJN rezultate din dispoziţiile Ordonanţei de Urgenţă privind transferul CN Loteria Română de la Ministerul de Finanţe la Oficiul pentru Jocurile de Noroc şi a termenului de rezolvare a problemelor majore pe care Loteria le are în prezent, după cum am specificat, conducerea Oficiului va decide ce schimbări va face în vederea implementării principiilor şi a managementului, în conformitate cu practicile guvernanţei corporative, precum şi cu prevederile OUG 109/2011.

Reporter: Intenţionaţi să reziliaţi anumite contracte în derulare?

Odeta Nestor: În momentul de faţă nu putem preciza dacă vor fi reziliate/renegociate contracte aflate în derulare, întrucât nu avem o situaţie a contractelor existente. Însă, după ce va fi realizată o analiză pertinentă şi exactă a contractelor (anexelor), în funcţie de clauze, obiective şi realizări, veţi avea un răspuns la întrebarea dumneavoastră. Fireşte, aceasta e menirea managementului profesionist. Dacă vor fi identificate contracte ce conţin clauze ilegale sau care pun compania în poziţii de inferioritate economică în raport cu partenerii, vor fi analizate şi se va acţiona în funcţie de oportunitate.

Reporter: Ce măsuri veţi lua în ceea ce priveşte logistica, sistemul loteristic şi reţeaua de agenţii?

Odeta Nestor: Aşa cum am precizat mai sus, la nivelul companiei va fi realizat, după o analiză completă, un plan de dezvoltare a afacerii care va implica actualizări ale fluxurilor de activitate, tehnologice şi de produs.

De asemenea, va fi abordată cu celeritate problematica spaţiilor în care se desfăşoară activitatea companiei, în special la nivel de agenţie, urmând să fie studiate mai multe variante de optimizare a activităţii din acest punct de vedere şi, în funcţie de rezultatele cost-beneficiu, vor fi luate decizii în consecinţă. Toate aceste abordări vor fi conţinute în planul de dezvoltare al afacerii şi vor fi comunicate de către managementul companiei la momentul potrivit.

Reporter: Unde vedeţi Loteria peste câţiva ani?

Odeta Nestor: La finalul termenului asumat prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului, suntem convinşi că Loteria Română se va regăsi în topul celor mai mari plătitori de impozite şi taxe la bugetul de stat, membru de încredere al sistemelor loteristice internaţionale şi partener al marilor companii de profil, precum şi imaginea etalon a pieţei jocurilor de noroc din România.

Reporter: Mulţumesc!

Ancheta DNA derulată la Compania Naţională Loteria Română (CNLR) a ajuns într-un nou stadiu. Procurorii au ridicat, cu puţin înainte de preluarea Loteriei de către ONSJN, o serie de documente de la sediul Ministerului Finanţelor Publice (MFP). Acţiunea DNA vizează anumite contracte încheiate de Loteria Română, după cum ne-a spus Sorin Constantinescu, fost consilier în cadrul CNLR şi preşedintele Asociaţiei Organizatorilor de Cazinouri din România (AOCR). Domnia sa ne-a precizat că procurorii au ridicat de la sediul MFP unele documente referitoare la activitatea Loteriei, pe care Corpul de Control al Ministerului de Finanţe a refuzat să le pună la dispoziţia procurorilor anticorupţie în cadrul anchetei care se află în derulare.

Reprezentanţii MFP au precizat că DNA nu a făcut percheziţii, ci a solicitat unele documente referitoare la verificările efectuate de Corpul de Control al Ministrului la Compania Naţională Loteria Română.

DNA investighează, de circa un an, unele proceduri de achiziţie publică derulate de Loteria Română, ancheta fiind în faza stabilirii prejudiciului adus la bugetul de stat, după cum ne-au spus oficiali din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie.

Acest lucru se întâmplă în contextul în care rapoartele Curţii de Conturi pe ultimii zece ani reclamă mai multe contracte păguboase încheiate de Loteria Română cu un grup de firme greceşti, fiind sesizate organele de cercetare în legătură cu neregulile de la Loterie.

Se pare că firmele greceşti Lotrom-Intralot-Intracom ar fi păgubit statul român cu peste un miliard de euro, prin contractele considerate păguboase pe care le-au derulat cu CNLR, după cum susţin sursele noastre.

CNLR a încheiat mai multe contracte considerate "păguboase" cu Grupul grecesc Lotrom-Intralot-Intracom, respectiv unul pe video-loterie, un contract pe jocurile tip 6/49, unul pe pariuri şi unul pe online.

Potrivit unor surse judiciare, această anchetă ar viza contractele încheiate între Loteria Română şi firma greacă Intralot.

CNLR şi Intralot au încheiat un contract de colaborare pe zece ani în anul 2003 (fiind, astfel, prelungit contractul încheiat, iniţial, în 1993), care viza jocurile loteristice şi serviciile suport. După expirarea contractului, acesta a fost prelungit prin mai multe acte adiţionale.

Surse apropiate situaţiei susţin că reprezentanţii CNLR şi cei ai companiei greceşti Intralot ar fi modificat, anul trecut, "cu pixul", un act adiţional "de frica DNA".

La finalul lunii iunie 2014, Ioana Petrescu, ministru de finanţe la acea vreme, a dat mână liberă Loteriei să încheie un nou contract cu Intralot, pe o perioadă de zece ani.

La finalul anului trecut, după ce au încasat, ani de zile, comisioane uriaşe de la statul român, grecii de la Intralot au renunţat la contractul privind administrarea şi gestionarea jocurilor loteristice încheiat cu Loteria Română (CNLR), după cum ne-a spus Sorin Constantinescu.

În data de 30 decembrie 2014, fostul ministru al finanţelor publice Darius Vâlcov a anunţat că statul român nu va mai prelungi contractul cu firma grecească Intralot, care asigura mentenanţa echipamentelor şi funcţionarea softului necesar activităţilor loteristice.

Pentru contractul pe video-loterie, compania de stat şi firmele greceşti au fost amendate de Consiliul Concurenţei, care a stabilit că înţelegerea dintre cele două părţi conţinea o obligaţie de neconcurenţă ce prevedea că, în timpul derulării contractului, Loteria Română nu avea voie să desfăşoare un alt program de video-loterie sau unul similar în cooperare cu alte companii.

După ce controversatul contract a expirat, Compania Naţională Loteria Română a încheiat, în toamna anului 2013, un nou contract pe video-loterie, cu austriecii de la Novomatic, parteneriatul fiind, de data aceasta, pe o perioadă de 15 ani.

Acest lucru s-a întâmplat în contextul în care premierul Victor Ponta declarase, cu ceva timp în urmă, că Loteria nu va mai semna vreodată un contract cu grecii. Novomatic deţine, însă, circa 5% din Intralot, una dintre cele trei companii greceşti menţionate mai sus.

Sursele noastre spun că în spatele noului partener al Loteriei Române ar fi, pe lângă Grupul Novomatic, şi Benny Steinmetz (acţionar în proiectul Roşia Montană), Tal Silberstein (fost consilier al lui Călin Popescu Tăriceanu, pe vremea când acesta din urmă era premier, şi consultantul lui Traian Băsescu, pe când era preşedintele ţării, potrivit presei) şi omul de afaceri Remus Truică.

Executivul a transmis, în urmă cu circa două săptămâni, într-un comunicat de presă, că, prin mutarea Loteriei la ONJN, "se va crea o singură structură specializată, care să gestioneze unitar şi concurenţial monopolul statului în domeniul jocurilor de noroc".

Guvernul consideră că decizia sa "va permite armonizarea legislaţiei naţionale cu recomandările, legislaţia şi practica europeană în acest domeniu".

"Modificările operate prin actul normativ adoptat (...) vor permite o administrare transparentă a Companiei Naţionale Loteria Română SA, conform principiilor pieţei concurenţiale, o mai bună previzionare şi colectare a taxelor datorate bugetului de stat, prin folosirea conformă a dreptului de exclusivitate al statului în domeniul jocurilor de noroc", sublinia comunicatul citat, la data adoptării Ordonanţei de Urgenţă.

Acesta arăta că Loteria Română se va reorganiza conform principiilor de guvernanţă corporativă, urmând să se instituie, într-o perioadă de doi ani, după evaluarea şi analizarea activităţii companiei, o conducere corporativă de tip dualist, recrutată conform prevederilor legale în vigoare.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Loteria Romana este un operator care manareste castigurile. Softul culege datele cu 3 ore inainte de extragere. timp suficient ca sa manaresti bilele.

    "Sursele noastre spun că în spatele noului partener al Loteriei Române ar fi, pe lângă Grupul Novomatic, şi Benny Steinmetz (acţionar în proiectul Roşia Montană), Tal Silberstein (fost consilier al lui Călin Popescu Tăriceanu, pe vremea când acesta din urmă era premier, şi consultantul lui Traian Băsescu, pe când era preşedintele ţării, potrivit presei) şi omul de afaceri Remus Truică."

    Cum se poate ca o afacere simpla, de stat, cu peste 100 de ani de experienta, sa fie tratata de statul nostru in halul asta? Este incredibil! Remus Truica aici si-a gasit sa suga?! 

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7329
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3176
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9824
Gram de aur (XAU)Gram de aur387.3649

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb