Pentru anul 2018, Comisia Europeană a adoptat Programul de lucru cu privire la acţiunile de informare şi promovare ale produselor agricole puse în aplicare pe piaţa internă şi în ţările terţe, care prevede lista temelor prioritare, bugetele aferente şi acţiunile care pot fi puse în aplicare, conform unui comunicat al Ministerului Agriculturii, dat publicităţii astăzi.
Scopul acestui program este, pe de o parte, de a creşte numărul de activităţi destinate ţărilor terţe, în care există cel mai mare potenţial de dezvoltare, iar pe de altă parte, de a informa consumatorii de pe piaţa internă cu privire la standardele ridicate ale produselor UE, respectiv diferitele sisteme şi etichete ale UE privind calitatea (denumirea de origine protejată − DOP, indicaţia geografică protejată − IGP, specialitatea tradiţională garantată − STG).
Suma alocată programelor de promovare eligibile pentru cofinanţarea UE, în anul 2018 este de 179,1 milioane euro, cu 37,1 milioane euro mai mult faţă de bugetul din 2017. Campania 2018 vine cu o noutate, reprezentată de programele de informare şi promovare de pe piaţa UE, destinate să evidenţieze aspectul durabil al producţiei de carne de oaie şi capră, care este considerat cel mai extins sistem de producţie animalieră şi care joacă un rol important în protejarea naturii şi păstrarea biodiversităţii.
Bugetul alocat sectorului cărnii de ovine şi caprine este de 6 milioane euro, din care 2 milioane euro sunt prevăzute pentru programele simple şi 4 milioane euro sunt destinate programelor multinaţionale.
Astfel, solicitanţii pot propune două tipuri de programe: programele simple şi programele multinaţionale. Programele simple pot fi depuse de una sau mai multe organizaţii din aceeaşi ţară a Uniunii Europene. Programele multinaţionale provin de la cel puţin două organizaţii naţionale din cel puţin două state membre sau din una sau mai multe organizaţii europene.
Programele pot fi depuse de organizaţiile profesionale şi interprofesionale ale sectorului, reprezentative la nivel naţional, grupuri şi organizaţii de producători, precum şi organisme din sectorul agroalimentar care au ca obiectiv activităţile de promovare.