Piaţa auto locală ar putea creşte în acest an cu 15% comparativ cu anul 2018, iar gradul de adopţie al vehiculelor hibrid se va menţine ridicat, în condiţiile în care acesta depăşeşte media europeană, a declarat, astăzi, într-o conferinţă de presă, Edit Târcolea, general manager Toyota România.
Conform datelor prezentate, astăzi, de către reprezentanţii importatorului exclusiv al mărcilor Toyota şi Lexus pe plan local, mai mult de jumătate din totalul vânzărilor constructorului nipon în România (57%), raportate în 2018, au fost modele hibrid.
De asemenea, cifra de afaceri înregistrată în ţara noastră de reprezentantul oficial al mărcii japoneze s-a cifrat la 304 milioane de euro, în creştere cu 23% faţă de anul precedent, iar estimările pentru 2019 sunt de majorare a acestei sume până la 340 de milioane de euro.
"Estimările arată o creştere pentru piaţa auto din România de 15%, în 2019 faţă de anul anterior. În această marjă, modelele hibrid sunt pe un trend ascendent. Performanţa Toyota s-a datorat în mare parte comercializării modelelor hibrid, care au ajuns să reprezinte 57% din numărul total de unităţi vândute în România, în 2018. Investim continuu în tehnologie, iar scopul nostru este să oferim electrificare pentru cei mulţi, nu doar pentru cei bogaţi. Toyota este pionier în domeniul electrificării, cu o vastă expertiză în dezvoltarea, producerea şi îmbunătăţirea noilor tehnologii, dobândite pe parcursul a peste două decenii de investiţii în cercetare şi dezvoltare. Am vândut peste 13 milioane de maşini electrificate în întreaga lume, de la lansarea în 1996 a modelului Prius. Până în 2050, ne dorim să reducem cu 90% emisiile de CO2 ale noilor vehicule, comparativ cu anul 2010, şi să contribuim astfel la un mediu mai curat", a spus Târcolea, potrivit Agerpres.
Potrivit sursei citate, în 2018, Toyota a comercializat în România 5.745 de vehicule, mai mult cu 20% comparativ cu anul 2017.
Planurile pe acest segment pentru 2019 relevă o creştere a numărului de unităţi vândute, până la 7.000 din marca Toyota şi 250 Lexus.
La nivel general, pe plan local, producătorul auto nipon a înregistrat o creştere a cotei de piaţă cu 0,2 puncte procentuale, aceasta ajungând, anul trecut, la 3,9%. Raportat la segmentul maşinilor hibrid, Toyota România este lider cu o cotă de 69%.
În cadrul conferinţei de astăzi, oficialii reprezentanţei locale a mărcii au prezentat şase noi modele Toyota - Corolla Sedan, Corolla Hatcback, Corolla Touring Sports, RAV 4, Prius Plug-In şi Camry, respectiv două modele Lexus - ES şi UX.
Toyota România este importatorul exclusiv pentru mărcile Toyota şi Lexus în România, parte din grupul Inchcape.