Comisia Europeană (CE) a prezentat, ieri, un proiect de reformă a politicii de informare şi de promovare a produselor agricole şi alimentare europene, prin care subvenţiile ar urma să crească, până în anul 2020, până la 200 milioane euro, se arată într-un comunicat de presă remis redacţiei.
Potrivit documentului, reforma propune creşterea semnificativă a subvenţiilor destinate acţiunilor de informare şi promovare (astfel, subvenţiile urmează să crească gradual de la 61 milioane euro în 2013 la 200 milioane euro până în 2020).
Totodată, printre propunerile reformei se numără şi stabilirea unei strategii europene noi de promovare, extinderea gamei de produse eligibile, simplificarea procedurilor de administraţie şi un program de gestionare uşoară dezvoltate de entităţile din mai multe state membre printr-o singură instituţie a CE.
Dacian Cioloş, comisarul european pentru agricultură şi dezvoltare rurală, a precizat: "Sectorul agricol şi agroalimentar european este recunoscut pentru calitatea produselor sale şi pentru o respectare a normelor unică în lume. Înregistrând deja 110 miliarde euro la export, el reprezintă un atu considerabil în vederea dinamizării creşterii şi a ocupării forţei de muncă în cadrul Uniunii Europene".
Conform sursei citate, sub sloganul "Enjoy, it's from Europe", reforma vizează să ajute profesioniştii din sector să se extindă la nivel internaţional şi să sensibilizeze mai bine consumatorii cu privire la eforturile în materie de calitate a produselor, pe baza unei strategii definite la nivel European.