Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) va fi transformată în societate pe acţiuni cu denumirea Societatea de Transport Bucureşti SA, potrivit unui proiect de hotărâre aprobat, ieri, de Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB). Acţionarii vor fi Primăria Capitalei, prin Consiliul General, şi Primăria Ilfov, prin Consiliul Judeţean. Societatea nou înfiinţată va avea un capital social de peste 129 de milioane de lei, iar personalul va fi preluat şi reîncadrat pe aceleaşi funcţii.
"Prin transformarea în societate pe acţiuni a RATB se vor asigura condiţiile pentru o funcţionare mai eficientă, mai economică, cu o marjă de profitabilitate şi cu posibilitatea de participare la licitaţii şi de accesare a fondurilor europene", se arată în expunerea de motive a proiectului de hotărâre.
Despre reorganizarea RATB se vorbeşte încă din 2016, când CGMB aprobase studiul de oportunitate în acest sens, iar municipalitatea promitea ca regia să fie transformată până la începutul anului. În aprilie 2017, viceprimarul Aurelian Bădulescu estima că Regia se va transforma în societate pe acţiuni în jurul lunii august.
Primarul Capitalei Gabriela Firea a vorbit, ieri, şi despre cele 400 de autobuze ce urmează să fie cumpărate de la Otokar, o firmă din Turcia, declarându-se dezamăgită de faptul că sunt critici în spaţiul public legate de acest subiect. Edilul a subliniat că nu vor fi achiziţionate "toate rablele".
Gabriela Firea a spus, conform News.ro: "Din buget vom plăti şi deja celebrele autobuze. Îmi exprim dezamăgirea. Ştiţi că am lucrat foarte mult cu toţii pentru asta, un an şi jumătate. La un moment dat chiar credeam că nu vom mai finaliza acest proiect, pentru că am avut foarte multe blocaje. Când în sfârşit am văzut luminiţa de la capătul tunelului şi când în sfârşit am ajuns la final şi suntem aproape de semnarea contractului şi vom avea autobuze noi, cu aer condiţionat, sistem de informare şi condiţii civilizate... Am uitat cum mureau de cald cetăţenii în autobuze? Autobuze cu marcă, ce să zic! Acum stăm şi comentăm că producătorul câştigător e din ţara X. Cine are de comentat, să meargă să facă plângere. Eu vă garantez că facem totul în beneficiul cetăţenilor. (...) Important este că vor veni 400 de autobuze noi cu aer condiţionat, iar în paralel, luna viitoare, demarăm achiziţia pentru 100 de autobuze electrice, 100 de troleibuze electrice şi 100 de tramvaie electrice şi demarăm activitatea pentru încă o achiziţie de 400 de autobuze".
Şeful Capitalei a subliniat că flota de lucru trebuie înnoită şi mărită, iar RATB va începe inclusiv un program de modernizare a staţiilor de autobuz şi a refugiilor de tramvai, urmând să fie cumpărate automate de vânzare a cardurilor de călătorie şi, deci, eliminarea chioşcurilor de bilete.
Primăria alocă 32 de milioane de euro pentru achiziţia, în acest an, a 400 de autobuze Euro 6, 100 de troleibuze, 100 de tramvaie şi 42 de autobuze electrice.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Obama în data de 23.02.2018, 13:52)
troleibuzele nu sunt, prin definite, electrice?..
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.02.2018, 16:21)
Tranvaie Diesel nu am vazut.
O data le produceam acum le importam.
Hai sa ungem scoala cu slanina sa o mance caini.