Retailerul de bricolaj Obi şi-a majorat capitalul social cu peste 70 milioane lei, fonduri utilizate pentru deschiderea a trei magazine noi în acest an în România, unde îşi propune să deţină 20 de unităţi în mai puţin de cinci ani, şi nu exclude posibilitatea achiziţiei unor companii de profil. "Vom continua expansiunea pe piaţa românească (...); Nu excludem posibilitatea de a achiziţiona şi alţi jucători, dacă vor exista posibilităţi reale pentru acest lucru. Pe lângă valoarea strategică a unei achiziţii de acest gen, motivele care ne-ar face să acţionăm în acest sens ar fi, în primul rând, caracteristicile acelor posibile puncte de vânzare, precum şi dis-tribuţia lor geografică", a declarat Romano Quinzi, directorul general al Obi România, parte a grupului german Tengelmann, informează Mediafax. Pentru finanţarea investiţiilor din acest an, Obi România şi-a majorat capitalul cu 72,8 milioane de lei. Primul magazin va fi deschis pe 29 aprilie, la Ploieşti.
În februarie, Obi a anunţat că inves-tiţia totală pentru magazinul de la Ploieşti este de aproximativ cinci milioane de euro.
În prezent, reţeaua are patru magazine, în Bucureşti, Oradea, Arad şi Piteşti, iar retailerul îşi propune des-chiderea a circa 20 de unităţi în mai puţin de cinci ani.
Quinzi a afirmat că mizează în acest an pe un avans minim de 70% al afacerilor companiei, în principal datorită deschiderii celor trei unităţi noi, dar nu a precizat care a fost valoarea rulajului consemnat în 2009.
"În 2010, sau cel puţin în prima parte a acestui an, ne aşteptăm ca vânzările din domeniul materialelor de construcţie să fie la fel sau poate un pic mai mici decât în 2009, urmând ca spre sfârşitul sau în ultimul trimestru al anului în curs să se îmbunătăţească semnificativ", a mai spus reprezentantul Obi. Tengelmann a mai fost prezent în România prin reţeaua de magazine de discount Plus, cedată însă, împreună cu cea din Bulgaria, către grupul Lidl.