Rio Bucovina, companie cu capital 100% privat, pozitionată pe locul 3 ca şi cotă de piaţă, activă atât în zona îmbutelierii/producţiei de apă minerală naturală şi băuturi răcoritoare, dar şi în domeniul distribuţiei de produse alimentare şi nonalimentare din ţara noastră, dă publicităţii date şi cifre de consum, date demografice şi localizare geografică a consumatorilor de apă minerală naturală precum şi alte fenomene ce au afectat acest segment de piată în 2011, potrivit unui comunicat de presă transmis redacţiei.
În ceea ce priveşte volumul pieţei, la sfârşitul anului 2011, piaţa de apă îmbuteliată din ţara noastră atinge circa 12.000.000 hectolitri, iar ca valoare 1.400.000 mii de lei. Aceasta cantitate înseamnă un consum aproximativ 54,55 litri/an/persoană, adica o creştere moderată a consumului cu 3% litrii/an/persoana faţă de 2010.
Consumatorul român a cheltuit, în medie aproximativ 1,16 RON/ persoană în 2011. În ultimul timp preţul mediu la raft pe 2011 s-a menţinut la aproximativ 1,2 RON/litru.
Legat de preferinţele de consum ale românilor, conform datelor Rio Bucovina putem spune următoarele: românii preferă în continuare mărci de apă minerală naturală şi/sau apă de masă româneşti în procent de peste 90% atât datorită renumelui apelor minerale naturale româneşti cât şi datorită preţului prohibitiv al mărcilor importate.
Femeile sunt mult mai interesate de hidratare motivele fiind diverse, de la preocuparea pentru sănătate la cea pentru aspectul fizic. Peste 60% dintre consumatori sunt femei iar numai 40% sunt băbrbaţi iar peste 80 % dintre consumatori consumă apă plată şi/sau carbogazificată ca atare, combinarea acesteia cu băuturi alcoolice scăzând la un procent de numai 17%.
Referitor la evoluţia pieţei şi a consumului de apă minerală naturală în 2012, specialiştii Rio Bucovina apreciază că acesta nu va scădea ci va avea un trend crescător între 3 şi 5%.