Producătorul de apă minerală Rio-Bucovina a înregistrat o creştere cu 40% a cifrei de afaceri în primul semestru al anului fiscal curent şi estimează o creştere de 29 de procente în acest an, potrivit unui comunicat de presă.
Pornind de la aceste date, compania, activă atât în zona producţiei de apă minerală naturală şi băuturi răcoritoare, dar şi în domeniul distribuţiei de produse alimentare şi nonalimentare din România, preconizează că, la finalul anului fiscal 2011, cifra de afaceri va atinge o valoare de 110 milioane lei, în creştere cu 29% faţă de 2010.
"Creşterea Rio-Bucovina în această perioadă s-a datorat atât dezvoltării şi eficientizării distribuţiei produselor în toate zonele ţării, cât şi adaptării la cerinţele consumatorilor. Apa Bucovina are un preţ corect (sub media apelor minerale cu preţ mediu de vânzare) şi este echilibrată din punctul de vedere al conţinutului de minerale, cu PH neutru şi cu un minimum de reziduu uscat", a declarat Camelia Hoinărescu, director de marketing al Rio-Bucovina.
"Deşi vorbim de o perioadă de criză, în ultimii doi ani Rio-Bucovina a avut o evoluţie ascendentă în ceea ce priveşte cifra de afaceri", continuă Camelia Hoinărescu.
Astfel, compania a încheiat anul fiscal 2010 cu o cifră de afaceri de 85 milioane lei, în creştere cu 4% faţă de anul precedent şi a înregistrat un profit de 14%, în condiţiile în care în 2009 încheiase anul pe break-even.
Totodată, compania şi-a mărit constant bugetul de investiţii, valoarea alocată anului 2011 ajungând la 10 milioane lei. Nu în ultimul rând, în ciuda crizei economice, numărul angajaţilor companiei a rămas relativ constant în perioada 2009 - 2010, anul 2011 aducând chiar o creştere a personalului.
Astfel, compania dispune de 500 de angajaţi, ce îşi desfăşoară activitatea atat în cadrul fabricilor de la Vatra Dornei şi Timişoara, cât şi în sediul central din Bucureşti şi în centrele regionale de distribuţie.
Conform MEMRB, Rio-Bucovina a înregistrat anul trecut o cotă de piaţă în zona "apă minerală" de 6,5%, iar pe categoria "apă îmbuteliată" (incluzând şi apa de masă), o cotă de 7,3%.
Anul acesta compania îşi propune o creştere a cotei de piaţă cu încă 1,5 - 2 puncte procentuale.