Operatorul de telefonie fixă, "Romtelecom", a anunţat, ieri, că urmează să disponibilizeze 600 de angajaţi, ca urmare a unui proces de reorganizare a diviziei de Operaţiuni.
Directorul de relaţii publice al companiei, Cris-tina Popescu, ne-a declarat că "în organizaţia de Operaţiuni se vor extinde două soluţii deja aplicate parţial în prezent cu rezultate bune: trecerea la unităţi de teren formate dintr-o singură persoană (de la echipele de două persoane) şi introducerea altor proceduri de lucru şi software în dispeceratele care nu le folosesc deja. Se implementează astfel o nouă schemă de organizare şi abordare a muncii în cadrul organizaţiei de Operaţiuni, care va rezulta şi în reducerea a 600 de posturi", ne-a explicat domnia sa.
Toţi angajaţii care părăsesc compania primesc pachete compensatorii. Pentru plecările prin acordul părţilor, pachetul va avea valoare dublă faţă de ceea ce prevede contractul colectiv de muncă în vigoare. Cuantumul acestora este în funcţie de vechimea în organizaţie. În plus, toţi angajaţii care părăsesc organizaţia vor primi consultanţă gratuită pentru găsirea unui loc de muncă ("outplacement").
Potrivit reprezentantei "Romtelecom", la finalul acestui proces vor fi aproximativ 1.500 unităţi active de teren, cu circa 300 mai multe decât în prezent, modificarea fiind posibilă ca urmare a armonizării legislaţiei din România cu cea de la nivel european în ceea ce priveşte munca la înălţime.
• Criza, un factor decisiv pentru situaţia creată
"Piaţa de comunicaţii din România este una dintre cele mai competitive din Europa şi, drept urmare, presiunea la care este expusă "Romtelecom" este pe măsură. În plus, situaţia economică a Româ-niei, în declin în comparaţie cu anii anteriori, a intensificat presiunea exercitată asupra tuturor operatorilor. În aceste condiţii, "Romtelecom" trebuie să se schimbe continuu pentru a răspunde noilor realităţi, trebuie să găsească abordări inovative în fiecare domeniu în care operează şi noi modele de business care să-i întărească poziţia pe piaţă", a mai spus doamna Popescu. "În afara acestor presiuni competiţionale, "Romtelecom" trece printr-un proces de transformare, de la simplul operator de telefonie care era în urmă cu doar câţiva ani la furnizorul de divertisment şi soluţii complexe ICT, adăugând portofoliului şi dezvoltând noi servicii precum cele din domeniile broadband, TV şi ICT. Cererile cu privire la infrastructură sunt deci şi ele în schimbare, compania concentrându-se pe alte tehnologii decât cele folosite în trecut", a adăugat aceasta.