Un nou studiu realizat de Accor relevă optimismul cu privire la revenirea călătoriilor în 2022, călătorii intenţionând să cheltuiască în medie cu 39% mai mult pe călătorii în 2022 decât în 2019 şi să facă în medie patru călătorii în acest an.
Studiul a intervievat 6.000 de persoane din cinci ţări - Marea Britanie, Olanda, Germania, Polonia şi Rusia - despre preferinţele şi dorinţele lor în materie de călătorii. Rezultatele au fost favorabile şi indică aprecierea pentru călătorii şi timpul dedicat vacanţei, mai mult ca niciodată. În ciuda recentelor bariere puse de variantele Delta şi Omicron, peste 80% dintre respondenţi intenţionează să călătorească în 2022. Aceştia doresc să călătorească mult şi, după doi ani de restricţii, vor să cheltuiască sume semnificative.
Studiul face parte dintr-un raport aprofundat privind tendinţele de călătorie în Europa de Nord, publicat de Accor, care examinează modul în care schimbările de comportament post-Covid vor influenţa modul în care călătorim, trăim, lucrăm şi ne petrecem timpul liber în 2022 şi în viitor.
Potrivit studiului, dorinţa de a evada către destinaţii însorite a crescut, întrucât vacanţele pe plajă se află în fruntea listei de dorinţe pentru călătorii în 2022, 33% dintre respondenţi planifică escapade la soare şi nisip. Se aşteaptă ca citybreak-urile (26%) să revină, pe măsură ce prinde contur din nou chemarea culturii cosmopolite. Întoarcerea la natură continuă, accentuată de Omicron. Cercetarea pre Omicron a indicat că unul din cinci (20%) a căutat evadări la ţară, dar recenta creştere a pandemiei a dus la o dorinţă crescută pentru evadarea din spaţiul urban, cu 30% dintre călători care caută vacanţe în natură în 2022.
''Omicron ne-a dublat dorinţa de a ne explora propria ţară - la sfârşitul anului 2021, doar 14% dintre călători plănuiau vacanţe prelungite ("staycation"), iar la începutul anului 2022, acest număr s-a dublat la 28%. În general, 25% dintre respondenţi sunt mai predispuşi la staycation-uri ca urmare a Omicron. După doi ani dificili, 14% dintre europeni aspiră la luxul absolut şi plănuiesc călătoria vieţii lor pentru a compensa toate călătoriile pierdute în anii pandemiei'', arată datele studiului.
Italia a fost identificată ca fiind destinaţia numărul unu pentru călătorii din Europa. În plus, 55% dintre cei intervievaţi intenţionează să îşi menţină călătoriile în Europa, iar dintre cei care doresc să exploreze dincolo de graniţele continentului, 13% plănuiesc călătorii în America de Nord şi 11% în Asia de Sud-Est.
De asemenea, potrivit studiului, 30% dintre persoane planifică şi rezervă în mod activ călătorii pentru prima jumătate a anului, 50% pentru a doua jumătate a anului şi aproape unul din cinci (17%) rezervă deja călătorii pentru 2023.
Studiul evidenţiază un apetit pronunţat pentru călătorii, însă prezintă, totodată, şi schimbările anticipate. 1 din 5 respondenţi (22%) spune că priorităţile de călătorie vor fi diferite după pandemie. Flexibilitatea rezervărilor şi standardele sanitare ridicate se află în fruntea listei de lucruri pe care europenii le aşteaptă ca fiind "must have" în 2022 şi după această dată. 31% doresc standarde de sănătate şi siguranţă mai clare, iar 1 din 5 (19%) ar fi dispus să plătească mai mult pentru o cameră de hotel dacă aceasta ar deţine un premiu recunoscut pentru curăţenie, cum ar fi eticheta globală ALLSAFE a Accor pentru sănătate şi igienă. 30% doresc mai multă flexibilitate în ceea ce priveşte modificarea rezervărilor. Tehnologia va juca, de asemenea, un rol semnificativ în oferirea unei experienţe de călătorie mai uşoare din punct de vedere al contactului, 23% dintre călătorii europeni aşteaptă mai multe opţiuni de plată fără contact şi 17% doresc o creştere a tehnologiei hoteliere, de la servicii pentru clienţi prin WhatsApp până la îmbunătăţiri în calitatea şi funcţionalitatea televizoarelor din camerele de hotel. Oamenii vor să călătorească, dar vor şi să fie în siguranţă, iar acum se adaptează la faptul că cele două pot coexista. Având în vedere incertitudinea din ultimele luni, reasigurarea, atât în ceea ce priveşte siguranţa, cât şi flexibilitatea, este o necesitate pentru călătoriile din 2022 şi dincolo de această perioadă.
Conform studiului, modul în care călătoresc oamenii este, de asemenea, în curs de schimbare. 16% se anticipează mai puţine călătorii cu avionul în 2022, 18% prevăd o revenire a călătoriilor cu trenul şi cu maşina, iar 13% se aşteaptă ca planificarea de multiple călătorii în acelaşi interval să continue ca standard în 2022, oferind călătorilor siguranţa că cel puţin una dintre călătorii ar trebui să se desfăşoare conform planului.
Un lucru pozitiv întâlnit în anii Covid este creşterea gradului de conştientizare a sustenabilităţii ca fiind un aspect prioritar. Sustenabilitatea şi impactul călătoriei asupra climei şi a planetei reprezintă acum un factor pentru 87% dintre oameni. Acest lucru influenţează alegerea destinaţiei, a modului de a ajunge acolo, a cazării şi a activităţilor pe care le pot întreprinde în timpul călătoriei.
Mindful Travel va fi o tendinţă majoră în 2022. Rolul emoţional şi experienţial al călătoriilor are, de asemenea, mai multă importanţă acum decât oricând. 66% dintre participanţii la studiu sunt de acord: "Una dintre cele mai mari priorităţi ale mele atunci când plec în vacanţă este să-mi sporesc bunăstarea mentală şi să las stresul în urmă". După doi ani de restricţii, zicala "schimbarea este la fel de bună ca odihna" nu a fost niciodată mai adevărată. 67% sunt de acord: "Faptul că mă aflu într-un loc diferit îmi permite să-mi limpezesc mintea şi să restabilesc ordinea în viaţa mea".
Comentând rezultatele şi raportul, Karelle Lamouche, Chief Commercial Officer, Accor Northern Europe, a declarat: "Covidul nu a diminuat dorinţa noastră de a călători, ci a complicat procesul. Chiar dacă unul din cinci respondenţi a trebuit să anuleze sau să amâne o călătorie din cauza variantei Omicron, oamenii sunt încă hotărâţi să călătorească şi să cheltuiască cu 39% mai mult decât în 2019. Anul trecut, călătoriile au fost spontane, adesea rezervate şi efectuate în câteva zile. Acum, post Omicron, oamenii planifică şi rezervă deja călătorii pentru următorii trei ani. Ei au multe de aşteptat şi de recuperat în 2022."
"Este clar că priorităţile s-au schimbat în ultimii doi ani. Sustenabilitatea contează mai mult ca niciodată în deciziile pe care le iau oamenii. Echilibrul dintre viaţa profesională şi cea privată nu mai este doar un slogan, iar călătorii au o nouă conştientizare a impactului pozitiv pe care călătoriile îl au asupra bunăstării lor. De fapt, două treimi dintre noi doresc să călătorească pentru a-şi îmbunătăţi sănătatea mentală. Ne aşteptăm ca această tendinţă de îmbunătăţire, de conştientizare şi de bunăstare să facă parte din experienţa de călătorie pentru anii următori, accelerată de oportunităţile pierdute de Covid. Călătoriile s-au întors, experienţele s-au întors, iar Europa începe anul 2022 cu optimism", a adăugat Karelle Lamouche, Chief Commercial Officer, Accor Northern Europe.