Reporter: Cum arată industria camioanelor din ţara noastră şi care este potenţialul de creştere?
Stefano Albarosa: Anul 2019 a fost unul dificil pentru piaţă, semnalându-se o coborâre importantă a vânzărilor de vehicule comerciale. Vânzările de autovehicule grele din România au fost influenţate, anul trecut, de un cumul de factori ce au dus la multe incertitudini: Pachetul Mobilitate, instabilitatea politică, dezbateri ample despre motorizările viitorului, introducerea tahografului inteligent. Toate aceste incertitudini nu au ajutat deloc în luarea deciziilor de a investi în flote noi, ceea ce s-a simţit mai ales de la trimestrul al doilea, la al treilea, când vânzările au scăzut cu mai mult de 30%. Totuşi, volumele Ford Trucks s-au dublat faţă de cele din 2018 şi se aşteaptă să crească şi în 2020 cu peste 20%, într-o piaţă ce va continua să stagneze, datorită faptului că oferă cel mai bun raport calitate-preţ, cost/km, şi valoare adăugată pentru afacerile clienţilor, pentru a deveni mai competitivi.
Reporter: Anul trecut aţi anunţat atingerea recordului de 1000 de camioane livrate în ţara noastră. Care sunt estimările pentru anul în curs?
Stefano Albarosa: Pentru al doilea an consecutiv, am reuşit performanţa de a ne menţine poziţia de lider de piaţă în segmentul de Vehicule pentru construcţii, cu o cotă de piaţă de 28,3%, precum şi în zona de Vehicule municipale cu o cotă de piaţă de 68,9%. Am atins o cifră de afaceri, la sfârşitul anului 2019, de 53 milioane euro pentru vânzarea de vehicule noi şi rulate şi 10 milioane euro în service, cu o creştere de la 35 milioane euro, respectiv 8,5 milioane euro în 2018. Obiectivul pentru 2020 este atingerea unei cote de piaţă de peste 10%, în urcare de la 8,1% în 2019, printr-o creştere organică ce ar trebui să situeze brandul Ford Trucks în topul primilor trei jucători din domeniu, raportat la volumele de camioane noi vândute în România până în anul 2021.
Reporter: Ford Trucks operează în prezent în Europa Centrală şi de Est. Aveţi în plan dezvoltarea operaţiunilor şi pentru piaţa din Vest?
Koray Kuvvet: Ford Trucks are o strategie de expansiune complexă, urmând ca de la începutul acestui an să definitiveze reţeaua de distribuitori în Europa de Vest, ce a început în 2019 cu adăugarea pe harta Ford Trucks a Spaniei, Portugaliei şi Italiei. Această etapă vine după finalizarea strategiei de dezvoltare a reţelei în Europa Centrală şi de Est. De asemenea, reţeaua de service existentă în Europa de Vest este în proces de îmbunătăţire.
Reporter: Ce procent reprezintă ţara noastră în ponderea vânzărilor companiei la nivel internaţional?
Koray Kuvvet: România, a fost un pionier în Europa pentru Ford Trucks, din numeroase puncte de vedere. De asemenea, este şi cea mai mare piaţă de export în Europa pentru Ford Trucks în ceea ce priveşte volume şi cota de piaţă.
Reporter: Care este cota de piaţă a companiei în ţara noastră şi ce estimări aveţi pentru anul în curs?
Stefano Albarosa: În primul an de activitate, Cefin Trucks, în calitate de importator şi distribuitor al Ford Trucks, a înregistrat vânzări de 157 de unităţi (1% pentru segmentul de transport, 17% pentru segmentul de construcţii şi 7% pentru segmentul de vehicule specializate), cu o cotă de 2,36%. În al doilea an, compania şi-a îndeplinit şi depăşit obiectivul stabilit, surclasând deja, în semestrul al doilea, doi competitori cu o prezenţă tradiţională pe piaţă. Numărul unităţilor vândute s-a dublat, ajungând la 357, iar cota de piaţă la 4,1%. Vânzările au crescut şi mai mult în 2019, cu peste 555 de unităţi livrate şi o cotă totală de piaţă de peste 8%, cumulând în noiembrie 2019 un total de peste 1000 de unităţi Ford Trucks, cifră celebrată alături de parteneri şi clienţi. Datorită lansării F-MAX, un vehicul perfect potrivit pentru transportul internaţional, Cefin Trucks intenţionează să-şi mărească cota de piaţă în segmentul respectiv, unde potenţialul de creştere rămâne foarte ridicat.
Reporter: Care este importanţa activităţii de service în business-ul Ford Trucks România?
Stefano Albarosa: Cefin Trucks le oferă clienţilor săi un set complet şi competitiv de servicii post-vânzare, prin centrele sale din Bucureşti, Braşov, Deva şi Arad şi prin reţeaua sa de parteneri de servicii în Constanţa, Craiova, Bacău, Suceava, Baia Mare, Oradea, Timişoara şi Cluj. Reţeaua de distribuţie şi asistenţă tehnică Ford Trucks este prezentă în oraşele Bucureşti, Constanţa, Craiova, Timişoara, Arad, Deva, Braşov, Bacău, Suceava, Baia Mare, Oradea şi Cluj. Cu peste 18 ani de experienţă în reparaţii pentru camioane şi remorci, efectuăm reparaţii complexe de mecanică, electrică şi tinichigerie pentru toate tipurile de vehicule şi semiremorci.
Reporter: Care sunt soluţiile Ford Trucks pentru creşterea cotei pe segmentul Cap Tractor, având în vedere că este cea mai mare divizie din ţara noastră?
Stefano Albarosa: În 2020 ne vom concentra pe modelul destinat activităţilor de transport internaţional - Ford F-MAX, segment în care potenţialul de a creşte cota noastră de piaţă este mai mare, şi mizăm pe atingerea unui procent de 5% a acesteia. În momentul de faţă, avem un produs care întruneşte cerinţele pieţei, o reţea de after-sales în continuă dezvoltare, lucru care ne va ajuta pe viitor. Avem un portofoliu de clienţi care au încercat produsul şi sunt foarte mulţumiţi. Toate aceste premise nu fac altceva decât să ne încurajeze că vom ajunge acolo unde ne-am propus.
Reporter: Care a fost cifra de afaceri a companiei anul trecut şi ce estimări aveţi pentru anul în curs?
Stefano Albarosa: Ford Trucks, a realizat vânzări totale de 50 de milioane de euro (vehicule noi şi rulate) anul trecut, în creştere cu 42,8% faţă de nivelul din 2018 (35 milioane de euro). Venituri suplimentare, cu o valoare de 10 milioane de euro, s-au obţinut din operaţiunile de service, după o majorare de 17,6% faţă de cele 8,5 milioane de euro raportate pentru 2018.
Reporter: Vă mulţumesc!