SURSE: Justiţia nu a avizat prelungirea privatizării CFR Marfă

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 9 octombrie 2013

Justiţia nu a avizat prelungirea privatizării CFR Marfă

Ministerul de Justiţie a dat aviz negativ proiectului pentru prelungirea termenului de privatizare a companiei CFR Marfă, potrivit unor surse apropiate situaţiei.

Ministerul Transporturilor a postat pe site, zilele trecute, un proiect care modifică termenul limită pentru finalizarea procedurii de privatizare, de la 13 octombrie la 20 decembrie 2013.

"Având în vedere obligaţia cumpărătorului de a notifica prompt, după semnarea contractului de vânzare - cumpărare de acţiuni, Consiliul Concurenţei şi/sau alte autorităţi de concurenţă competente cu privire la tranzacţie, conform prevederilor Legii nr. 21/1996, dacă finalizarea nu a avut loc până la data de 20 decembrie 2013, contractul se desfiinţează de plin drept, fără a mai fi necesară punerea în întârziere, fără orice altă formalitate prealabilă şi fără intervenţia instanţei", precizează modificarea din textul documentului.

Hotărârea de Guvern actuală, care a intrat în vigoare la data de 14 august, precizează că tranzacţia va fi încheiată în momentul în care vor fi îndeplinite mai multe condiţii, printre care şi emiterea avizului de către Consiliul Concurenţei. În acelaşi timp, însă, Hotărârea impune un termen, subliniind că, dacă finalizarea procesului nu are loc într-o perioadă de 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare, contractul de privatizare se desfiinţează de plin drept.

Amintim că, înainte să fie aprobată de Guvern, prezenta reglementare, care vizează, practic, că omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul GFR, care a câştigat licitaţia pentru vânzarea a 51% din acţiunile CFR Marfă, trebuie să depună toţi banii până pe data de 13 octombrie, prevedea că plata integrală a tranzacţiei va trebui efectuată după emiterea avizului de către Consiliul Concurenţei.

Ministerul Justiţiei nu a avizat, însă, nici atunci respectivul proiect de lege, acesta fiind promovat de Executiv în forma actuală.

În urmă cu două săptămâni, GFR a depus dosarul de notificare Consiliului Concurenţei (CC).

Preşedintele CC Bogdan Chiriţoiu, care nu a fost încântat că autorităţile au intenţionat să lege finalizarea privatizării de procesul de evaluare a dosarului GFR de către Concurenţă, ne-a spus că instituţia pe care o reprezintă se va concentra, în perioada următoare, pe acest caz, precizând: "Vom încerca să analizăm cât mai repede acest dosar, însă depinde foarte mult şi de cooperarea cu firma câştigătoare a contractului de privatizare a CFR Marfă. Ne dorim cu toţii o privatizare cu succes la CFR Marfă, după insuccesul de la Oltchim, Cupru Min, Poşta Română şi alte companii de stat".

Bogdan Chiriţoiu a menţionat în mai multe ocazii că termenul legal în care Consiliul Concurenţei trebuie să emită avizul privitor la formarea unei posibile concentrări economice în urma preluării CFR Marfă de către GFR va fi emis în maximum cinci luni, fiind necesară şi o analiză din partea Comisiei Europene.

Premierul Victor Ponta a declarat, ieri, că, potrivit legii, până la data emiterii avizului de către Consiliul Concurenţei, Ministerul Transporturilor nu poate să transfere acţiunile CFR Marfă în portofoliul GFR.

Primul-ministru a subliniat că nu este normal ca GFR să dea banii înainte ca tranzacţia să fie avizată de CC.

Victor Ponta urmează să discute, astăzi, cu ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, pe marginea noului proiect care vizează privatizarea CFR Marfă.

Operatorul nostru feroviar de transport marfă se află în plin proces de privatizare, ultimul pas care a fost făcut spre vânzarea pachetului de 51% din acţiunile sale fiind plata a circa 20 de milioane de euro - 10% din preţul adjudecat - de către Grup Feroviar Român într-un cont escrow deschis la Banca Transilvania. Prima parte a sumei de aproximativ 200 milioane de euro, respectiv 10 milioane de euro, a fost achitată în momentul depunerii garanţiei. Restul sumei va fi plătită de GFR, care face parte din Grupul Grampet, după ce Consiliul Concurenţei îşi va da avizul pentru această tranzacţie, stabilind dacă, prin preluarea CFR Marfă de către GFR, va fi creată o concentrare economică.

Fiind desemnat câştigător al pachetului majoritar de acţiuni de la CFR Marfă, GFR şi-a asumat, pe lângă preţul stabilit, şi investiţii de circa 200 milioane euro.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9746
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4657
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3003
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9056
Gram de aur (XAU)Gram de aur368.9924

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb