Entelion Software, companie specializată în furnizarea de soluţii CRM, anunţă o metodă eficientă de a raspunde provocărilor cu care se confruntă companiile din industria farmaceutică. Soluţia Teamshare CRM a fost implementată la unul dintre cei mai mari jucători pe piaţa farmaceutică - Zdrovit România - ceea ce a condus la o creştere a valorii medii a comenzilor cu 15%.
Marius Panait, Managing Partener Entelion Software, menţionează printre beneficiile utilizării unui soft CRM de către companiile din industria farmaceutică segmentarea bazei de clienţi - ţinând seama de specializări şi de afecţiuni -, crearea de valoare adăugată vânzării de medicamente şi echipamente - datorită segmentării -, si activităţi de cross/up-selling.
Companiile din industria farmaceutică au necesităţi specifice legate de procesul de promovare, vânzare, şi distribuţie. Ele caută soluţii pentru îmbunătăţirea proceselor de comandă şi de raportare, precum şi metode noi de comerţ electronic B2B sau de marketing online. Pentru a face faţă acestor provocari multe companii din industria farma au implementat soluţii de Customer Relationship Management (CRM). La nivel internaţional, un procent de 40% din companiile farmaceutice au implementat deja soluţii CRM, spre deosebire de 17% din companiile ce aparţin altor domenii de activitate. (Gartner)
Începând cu anul 2006, compania farmaceutică Zdrovit foloseşte soluţia Teamshare CRM, furnizată de Entelion Software, pentru managementul relaţiilor cu clienţii şi al proceselor de vânzare şi promovare. Ca urmare a acestei colaborări s-au obţinut:
• creşterea eficienţei numărului de comenzi vs vizite efectuate ale consilierilor de la 49% la 62%,
• creşterea profitabilităţii medii pe rută cu 8%;,
• creşterea valorii medii a comenzilor pe fiecare categorie de clienţi cu 15%,
• activarea unui număr de 387 de clienţi noi.
"Printre beneficiile obţinute în urma implementării Teamshare CRM se număra identificarea zonelor geografice neacoperite corespunzator de distribuitori. Alte aspecte importante ar fi măsurarea ponderii fiecărui distribuitor în parte - prin numărul de comenzi colectate -, controlul onorării comenzilor şi monitorizarea stocurilor distribuitorilor pe filiale vs centru", declară Attila Lorincz, General Manager Zdrovit România.
Conform previziunilor Gartner - una din cele mai mari companii de cercetare şi consultanţă în domeniul IT - pentru anul 2009, piaţa soluţiilor CRM se va stabiliza, sau chiar va creşte cu aproximativ 4%. Principalele motive citate de companii pentru investiţiile în CRM sunt creşterea vânzărilor încrucişate, urmată de creşterea satisfacţiei clienţilor precum şi de sporirea profiturilor din vânzări.