Porsche România estimează că la anul va vinde 25-26.000 de maşini ale mărcii cehe Skoda, cu 10% peste estimările pentru anul în curs, pe fondul lansării noii generaţii a modelului Superb, în a doua parte a lui 2008, a spus la salonul Auto Bucureşti, directorul mărcii în România.
Ţinta Skoda pentru anul în curs este 23.000 de maşini, creştere de 12% faţă de cele aproximativ 20.500 din 2006, a spus directorul Skoda în România, Vlad Rusu. El a adăugat că în a doua parte a lui 2008, va fi lansată în România noua generaţie a celui mai scump model Skoda, Superb, pentru care ţinta de vânzări este 250 de unităţi anul viitor.
Skoda a adus în ţară în august, primul vehicul utilitar al mărcii, Praktik, model din care s-au vândut peste 50 de unităţi, în timp ce ţinta pentru tot anul este 200 de unităţi, iar pentru anul viitor este de 350, a spus Rusu, pentru NewsIn. Preţurile sunt cuprinse între 10.200 euro şi 12.360 euro, cu TVA.
Skoda are 30 de dealeri în prezent, dintre care trei reprezintă mai multe mărci ale grupului Volkswagen. În a doua jumătate a anului 2008, vor mai fi deschişi încă şase noi dealeri. Gama Skoda cuprinde în prezent modelele Fabia, Octavia, Superb, Praktik şi Roomster.
În primele opt luni ale anului, pe piaţa românească s-au vândut 15.524 de maşini Skoda, în creştere cu 21% faţă de perioada similară a anului trecut.
Anul trecut, pe piaţa românească s-au vândut 20.541 de maşini Skoda, în creştere cu 39% faţă de anul 2005. Marca cehă a avut anul trecut 6,9% din piaţă, fiind devansată doar de Renault în topul vânzărilor mărcilor din import. Skoda Auto a vândut în 2006 pe plan mondial 550.000 de maşini, cea mai mare valoare anuală din istoria companiei, iar numărul angajaţilor a crescut cu 2%, până la peste 23.000. România a fost anul trecut a şaptea piaţă ca vânzări pentru companie.