Grupul auto german Volkswagen urmăreşte să investească 85,6 miliarde euro în următorii 5 ani, pentru extinderea pe pieţele externe, încercând să înlăture Toyota din poziţia de cel mai mare constructor auto din lume, informează Reuters.
Noul plan de investiţii al VW prevede sporirea cheltuielilor pentru operaţiunile auto până la 17,1 miliarde euro/an, comparativ cu 16,8 miliarde euro/an, în conformitate cu precedentul buget de investiţii pe 5 ani.
Circa 41,3 miliarde euro din planul de investiţii vor fi direcţionaţi către dezvoltarea gamei de SUV-uri, modernizarea portofoliului de autovehicule comerciale uşoare şi construirea de automobile hibride şi electrice. Totodată, societăţile mixte din China ale Volkswagen vor investi 22 miliarde euro în următorul cincinal.
Din 2007 (când Martin Winterkorn a devenit director general) până în prezent, Volkswagen a adăugat Porsche, Scania, MAN şi Ducati în portofoliul său de mărci, iar numărul uzinelor sale la nivel mondial s-a dublat până la 107.
VW se aşteaptă să vândă peste 10 milioane vehicule în 2014, cu 4 ani mai devreme decât şi-a propus iniţial. Totodată, grupul german a micşorat decalajul care îl separă de liderul mondial Toyota până la 72.000 maşini în primele 9 luni ale acestui an, de la 227.000 unităţi în intervalul similar din 2013.