Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au semnat un protocol de colaborare pentru protejarea intereselor utilizatorilor de servicii de comunicaţii electronice şi servicii poştale din România.
"Era nevoie de un astfel de acord între ANPC şi ANCOM, instituţii cu atribuţii complementare, pentru a putea răspunde mai bine nevoilor pe care le au utilizatorii de servicii de comunicaţii. Primim adeseori petiţii şi reclamaţii din partea utilizatorilor pe care ANCOM nu are instrumentele legale să le rezolve şi este nevoie să îi redirecţionăm pe oameni către ANPC. Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor, de cealaltă parte, are instrumentele legale, dar duce lipsă de specialişti în comunicaţii. Protocolul semnat astăzi ne va permite să cooperăm pentru a proteja mai bine interesele utilizatorilor şi pentru a rezolva cu mai multă eficienţă problemele pe care le pot întâmpina aceştia", a declarat preşedintele ANCOM, Cătălin Marinescu.
"Considerăm că prin semnarea acestui protocol, cele două instituţii vor contribui la asigurarea unui cadru care să întărească protecţia intereselor consumatorilor şi concurenţa loială între operatorii economici", a declarat Constantin Cerbulescu, preşedinte ANPC.