Compania suceveană Betty Ice a investit 500.000 de euro în gelateria de pe strada Republicii din Braşov, deschisă în vara acestui an. Potrivit reprezentanţilor companiei, aceasta este cea de-a patra gelaterie deschisă după cele din Sibiu, Oradea şi Cluj-Napoca. De altfel, producătorul de îngheţată consideră că magazinele specializate în vânzarea de îngheţată şi produse preparate pe baza îngheţatei reprezintă planul de dezvoltare al afacerilor pe termen lung.
Firma suceveană mai deţine o locaţie, de mai mici dimensiuni, în galeriile comerciale ale hypermarketului Real, iar pe viitor este interesat să deschidă astfel de "cafenele" şi în centrele comerciale care se vor deschide la Braşov, cum ar fi cele de pe platformele Tractorul, Hidromecanioca sau Fartec.
Potrivit lui Claudiu Robu, managerul regional de vânzări al companiei Betty Ice, firma vinde la Braşov, într-o lună de vârf, îngheţată de aproximativ 400.000 de lei. "Ne-a ajutat foarte mult strategia de a fi deschişi şi pentru magazinele tradiţionale, de cartier, nu doar către marile lanţuri de hipermarketuri", a mai spus Robu, în timp ce în extrasezon consumul de îngheţată scade la aproximativ 10%.
Afacerile Betty Ice s-au ridicat anul trecut la 19 milioane euro, în creştere cu 8% faţă de anul precedent, iar compania a înregistrat un profit de patru milioane lei. Compania deţine o facilitate de producţie în Suceava cu o capacitate de 100 de tone pe zi.
Deşi în ultimii opt ani consumul de îngheţată pe cap de locuitor din România a crescut simţitor, dacă ne raportăm la regiune sau la alte ţări europene, acesta este unul foarte scăzut. Nivelul mediu al consumului pe cap de locuitor este de doar 2,5 kg/an, ceea ce indică un important potenţial de creştere pentru viitor. Spre exemplu, acelaşi indicator, în Polonia, înregistrează un nivel de 4,5 kg/an/locuitor şi de 17 kg/an/locuitor în Italia.