Înfiinţată în anul 2008, "Crama Noastră" şi-a propus promovarea vinurilor româneşti de calitate - în special cele făcute de micii producători - dar nu ignoră nici apetitul clienţilor pentru vinurile de import, la crama din Cluj existând o selecţie de vinuri de autor din Ungaria, Spania, Italia dar şi din Lumea Nouă. Pentru atingerea acestui obiectiv, a fost întocmită o bază de date a micilor vinificatori care au fost şi sunt în continuare vizitaţi direct la crame pentru alegerea sortimentelor, după cum ne-a spus Delia Banga, administratorul societăţii. Domnia sa ne-a menţionat că, în proporţie de 80%, vinurile comercializate de "Crama Noastră" sunt "vinuri de lux": "Clienţii noştri fideli au acces la vinuri rare, vinuri care de multe ori se vând în circuit închis, înainte de lansarea oficială, pentru colecţionari şi împătimiţi - la degustări en primeur sau la cine cu vin. Noi lucrăm 80% din afacere cu produse necunoscute consumatorului ro-mân de vinuri premium".
Societatea distribuie vinurile direct în reţeaua HoReCa, cu logistică proprie şi, în acest an, şi-a crescut cifra de afaceri cu 30% faţă de prima jumătate a anului trecut. "Creşterea noastră se măsoară, încă, în construcţie pe termen lung. Pentru 2010 estimăm o cifră de afaceri de circa 125.000 de euro, mai mare cu 40% faţă de anul trecut", a conchis administratorul cramei, adăugând: "Dacă piaţa Clujului aduce în două luni 6.282 hectolitri de vin premium, < Crama Noastră > are 20% din această piaţă".
Fiind o societate mică, de nişă, "Crama Noastră" are cinci angajaţi, strategia pentru dezvoltare fiind orientarea pe consumatorul final, prin diversificarea serviciilor oferite atât restaurantelor, cât şi companiilor cu care lucrează (cursuri de iniţiere în arta vinului, degustări organizate, instruirea personalului restaurantelor, cine şi prânzuri iniţiatice cu vin). Planul de investiţii al societăţii presupune deschiderea a două noi locaţii, până la sfârşitul anului în curs.
Referitor la piaţa de profil, Delia Banga consideră că este una "dificil de penetrat, dar care se află în creştere. Consumatorul român este un consumator educat şi cu dorinţă de perfecţionare - cere mult şi producătorii au început să înţeleagă că trebuie să ofere ceva cu adevărat special, dacă vor succes. De asemenea, concurenţa este benefică. Schimbarea mentalităţii revânzătorului din România - HoReCa şi magazine specializate - şi crearea unui obicei de consum reprezintă cea mai mare provocare".
Concurs de vin cu sticle de pe rafturile magazinelor
România - propice pentru vinurile de calitate
Delia Banga: "În iunie 2008, când am înfiinţat firma, eram doi oameni cu o idee. În octombrie 2008, eram o vinotecă în centrul Clujului, care încerca să împartă un strop de plăcere într-un pahar de vin. Noi am pornit de la început contra curentului - construim pe termen lung şi primul pas a fost educarea consumatorului. Şansele care ni s-au acordat la început pentru începerea afacerii au fost minime. Suntem aici pentru toţi cei care au realizat că un moft s-a transformat în pasiune şi vor mai mult...".