Conducerea "DHL International România" a anunţat, ieri, că măsurile luate de "Deutsche Post" în SUA nu vor afecta activitatea companiei. "Suntem lideri de piaţă în Europa şi vom continua să ne menţinem poziţia de lider de piaţă şi în România", susţine Scott Price, CEO al "DHL Express Europe".
La rândul său, John Mullen, Global CEO al "DHL Express", a declarat: "De la informarea oficială din 28 mai, DHL şi-a implementat sistematic planul de restructurare anunţat şi se află cu un pas înainte în îndeplinirea tuturor componentelor cheie ale planului. Totuşi, având în vedere contextul actual de incertitudini şi riscuri fără precedent în economia globală, considerăm că este critic şi prudent din partea noastră să luăm măsuri suplimentare pentru a răspunde la ceea ce considerăm noi că va fi în 2009, dar şi să luăm aceste măsuri din timp".
Potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei, DHL a anunţat, recent, o repoziţionare a activităţii pe segmentul expres din SUA, care generează pierderi. Activitatea DHL Express din SUA se va concentra în totalitate asupra transporturilor internaţionale şi va întrerupe furnizarea de servicii de curierat intern la 30 ianuarie 2009, păstrând însă capacităţile de transport şi o prezenţă internaţională puternică în SUA. Portofoliul de servicii DHL Express va fi menţinut în toate celelalte ţări din lume şi nu va exista niciun impact asupra serviciilor şi operaţiunilor companiei din toate celelalte regiuni şi ţări în care operează.
Ca urmare a acestei mutări strategice, "DHL Express" va închide toate hub-urile de la sol din SUA, va reduce numărul de staţii de la 412 la 103 şi va reţine 3.000 până la 4.000 de angajaţi în SUA. Aceste măsuri vor permite activităţii "DHL Express" din SUA să îşi reducă costurile operaţionale de la nivelul actual de 5,4 miliarde de dolari (4,2 miliarde de euro) la mai puţin de un miliard de dolari (770 milioane de euro), reprezentând o reducere de peste 80%.