ÎN PRIMUL SEMESTRU, Afacerile grupului Agricola au crescut cu 3,4%, la peste 306 milioane lei

Elena Deacu
Companii #Agro-alimentar / 21 iulie 2015

Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău

Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău

Dacă în prima jumătate a anului 2014 Grupul de firme Agricola înregistra o creştere a cifrei de afaceri de 4% faţă de perioada similară din 2013, după primele 6 luni ale acestui an creşterea cifrei de afaceri cumulate este de 3,4% faţă de anul 2014, ajungând la 306,766 milioane lei.

Uşoara diminuare a ritmului de creştere este cauzată de scăderea cifrelor de afaceri generată de unele companii din grup care şi-au calibrat activitatea în funcţie de contextul de piaţă, se arată într-un comunicat al grupului remis redacţiei.

Companiile grupului care realizează CA mai mici în S1 2015 faţă de S1 2014 sunt Aicbac SA (creşterea vacilor pentru lapte şi culturi agricole) - 0,41%, Suinprod Siret SRL (creşterea porcinelor) - 13% şi Agricola Magazine SRL (reţeaua de magazine Agricola) - 20%.

Pe de altă parte, companiile Grupului care produc şi vând sub brandul Agricola au înregistrat creşteri semnificative ale cifrelor de afaceri/ vânzărilor faţă de prima jumătate a anului 2014.

Astfel, Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului Agricola, în care sunt integrate lanţul de producţie al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat în primele 6 luni o cifră de afaceri similară celei din semestrul I al anului trecut, ajungând în prezent la circa 172 mil. lei.

"Cifra de afaceri se menţine la nivelul anului trecut, situaţie cauzată în principal de diminuarea vânzărilor de nutreţuri combinate la terţi. Cu toate acestea, în primele şase luni ale anului vânzările de carne de pui au crescut cu 6,8% în volum (19.043 tone), comparativ cu perioada similară din 2014, iar în valoare cu 5,2 procente, în contextul unei scăderi a preţului mediu al pieţei la carnea de pasăre, tendinţă manifestată atât în piaţa internă cât şi pe piaţa europeană. Suntem consecvenţi programului asumat pentru acest an, care vizează atingerea a 36.000 tone carne de pui comercializate. Dorim să creştem procentul de sortimente cu valoare mare (tranşate, fără piele) în portofoliul nostru de produse comercializate şi, de asemenea, să creştem vânzarea de produse diferenţiatoare Agricola. Aproape 10% din totalul vânzărilor de carne de pui sunt reprezentate de produsele noastre inovatoare: Puiul Fericit, Puiul Familist, Puiul Antistres şi Gama Uşor de gătit. Începând cu septembrie vom dubla producţia de Pui Fericit deoarece piaţa cere acest produs valoros", a arătat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.

Cifra de afaceri a companiei Salbac a crescut în primele 6 luni cu 11,2%, ajungând la 47,439 mil. lei (faţă de 42,662 mil lei în 2014), în condiţiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au înregistrat cea mai mare creştere: 17% creştere în valoare, respectiv 19% în volum. În acelaşi timp, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o uşoară scădere planificată a volumelor de 3,38%, în trendul pieţei. "Menţinem tendinţa de creştere la grupa salamurilor crud-uscate, unde performăm de ani buni şi suntem lideri de piaţă. Salamul de Sibiu Agricola îşi pătrează poziţia de lider detaşat în segment (52% valoric, 50% în volume). Am capacitat în întregime facilitatea de producţie a salamurilor crud-uscate în care am investit anul trecut şi controlăm cu atenţie diminuarea producţiei de salamuri fiert-afumate, pe care o compensăm cu producţia de sortimente proaspete cerute de piaţa internă şi externă (mititei, carne tocată, cârnăciori prospeţi)", precizează Grigore Horoi.

Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, a înregistrat în primele 6 luni o creştere a cifrei de afaceri de 7,2% (14,044 mil. lei faţă de 13,101 mil lei în S1 2014). Vânzările acestor produse au înregistrat 5% creştere în volume.

Şi la categoria ouă pentru consum, produse la Avicola Lumina-Constanţa, vânzările au înregistrat o creştere de 13,34 % (30,567 mil. ouă în 6 luni 2015), respectiv o creştere de 20,78% a vânzărilor valorice (10,236 mil. lei în S1 2015)

Compania Agricola Magazine SRL a înregistrat o diminuare a cifrei de afaceri cu 20% faţă de primul trimestru al anului trecut, în contextul în care numărul de magazine în care operează s-a redus faţă de perioada corespondentă de la 45 la 35 de unităţi.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb