Profitul trimestrial net al Bayerische Motoren Werke AG (BMW) a scăzut cu 24%, deoarece grupul auto german a fost afectat de tensiunile comerciale globale, a cheltuit mai mult cu noile tehnologii, iar vânzările au fost influenţate de introducerea procedurilor mai stricte de testare a poluării (WLTP), transmite presa străină, conform Agerpres.
În trimestrul al treilea din 2018, profitul net a scăzut la 1,4 miliarde de euro (1,6 miliarde de dolari), de la 1,84 miliarde de euro în perioada similară din 2017, în timp ce veniturile au urcat cu 4,7%, la 24,7 miliarde de euro.
Grupul auto german a anunţat majorarea investiţiilor în noile tehnologii, cum ar fi vehiculele electrice şi autonome, care ar urma să tranforme industria în următorii ani. Cheltuielile de cercetare-dezvoltare (R&D) au urcat cu 400 de milioane de euro în primele nouă luni din acesta an, la 3,8 miliarde de euro, şi vor totaliza 7% din vânzări în 2018.
Profitul operaţional a scăzut cu 26,8% în trimestrul trei din 2018, la 1,75 miliarde de euro (două miliarde de dolari), din cauza tensiunilor comerciale globale, a anunţat miercuri compania. Declinul profitului este mai semnificativ decât estimau analiştii, respectiv 1,8 miliarde de euro.
Acţiunile BMW au scăzut, ieri, cu 1,9%, la 75,44 euro, la Bursa de la Frankfurt.
Marja de profit la divizia auto (care include brandurile BMW, Mini şi Rolls-Royce) a scăzut la 4,4% în trimes-trul al treilea din 2018, de la 8,6% în perioada similară din 2017 şi mult sub ţinta companiei, de 8 - 10%.
Luna trecută, directorul general al BMW, Nicolas Peter, a avertizat că firma se aşteaptă la câştiguri mai mici în 2019, cu până la o jumătate de miliard de euro (579 milioane de dolari), dacă tarifele vamale dintre SUA şi China rămân în vigoare.
Tarifele vamale dintre SUA şi China au afectat exporturile de SUV-uri BMW de la fabrica sa din Spartanburg, Carolina de Sud, către statul asiatic, ceea ce a afectat rezultatele cu aproape 300 milioane de euro, a declarat Peter. Acesta a adăugat: "Dacă tarifele rămân în vigoare în 2019, impactul pe anul viitor va fi de o jumătate de miliard de euro".
În septembrie, producătorul german de maşini de lux şi-a înrăutăţit estimările privind profitul înainte de taxe din acest an şi marja de profit, pe fondul disputei comerciale şi a războiului preţurilor în industria auto. Escaladarea tensiunilor comerciale la nivel global, care au dus la majorarea tarifelor de import, sporesc incertitudinile de pe piaţa auto. Prin urmare, profitul înainte de taxe din acest an ar urma să scadă moderat şi nu să rămână la nivelul de anul trecut, a anunţat BMW. La divizia auto, marja de profit ar urma să fie de minimum 7% în 2018, faţă de ţinta grupului de cel puţin 8-10%.
În primele nouă luni din acest an, vânzările grupului BMW au urcat cu 1,3% pe plan global, la 1,83 milioane de unităţi. În septembrie, livrările au scăzut cu 0,8%, la 237.781 vehicule, din cauza concurenţei intense în urma noilor proceduri mai stricte de testare a poluării (WLTP).
Toţi producătorii trebuie să îşi testeze vehiculele utilizând WLTP, înainte ca acestea să fie puse în vânzare. Însă, noua procedură armonizată la nivel mondial de testare a vehiculelor uşoare (WLTP), bazată pe date obţinute în condiţii reale de drum, a generat emisii mai mari de dioxid de carbon pentru anumite vehicule, întârziind certificarea oficială şi vânzările.
Brandul BMW a raportat un avans al livrărilor de 1,9% în primele nouă luni din acest an, la 1,56 milioane de unităţi, în timp ce luna trecută livrările au urcat cu 0,8%, la 200.710 vehicule.