Furnizorul de apă îmbuteliată în sistem water cooler "La Fântâna" estimează, pentru acest an, o creştere a cifrei de afaceri de 6%, la circa 18 milioane de euro, şi un uşor avans al profitului brut, faţă de nivelul de 5,4 milioane de euro obţinut în 2009. Directorul general al companiei, Mihai Matyas, a declarat, ieri, într-o conferinţă: "În 2009, business-ul nostru a fost afectat de criză pentru că 120 de companii s-au închis. Astfel, anul trecut, am înregistrat o scădere a veniturilor cu 10%. Însă, după primele cinci luni din acest an, putem estima că 2010 va fi un an de creştere. O explicaţie ar fi că firmele puternice au rămas în viaţă".
Potrivit Mediafax, domnia sa a adăugat că, după anul trecut, în piaţa de profil s-a observat o tendinţă de reducere a consumului de apă îmbuteliată pe segmentul corporate, din cauza scăderii numărului de angajaţi din companii. Principalele contracte pierdute de companie au fost cele încheiate cu firme mici.
Astfel, în 2009, "La Fântâna" şi-a redus numărul de clienţi cu 4%, la aproximativ 25.000 de companii şi instituţii şi 55.000 de water coolere instalate. "Targetul nostru este ca în acest an să ajungem la acelaşi număr de clienţi şi de dozatoare ca în 2008", a afirmat Matyas.
În ceea ce priveşte piaţa de profil, Matyas a precizat că se ridică la un volum de circa 80-95.000 de water coolere, sub nivelul de aproximativ 500.000 din Polonia, dar peste media din Bulgaria. Astfel, consumul intern de apă îmbuteliată se ridică la 1,1-1,2 miliarde litri anual, din care 40% reprezintă vânzările la nivelul Bucureştiului. "La Fântâna" are o capacitate de îmbuteliere de 100 de milioane de litri pe an.
Reprezentantul companiei a declarat că planurile de extindere în Ungaria şi Bulgaria au fost stopate din cauza contextului economic nefavorabil. În acest an, compania nu va realiza investiţii în dezvoltarea capacităţii de producţie sau a logisticii.
La Fântâna îşi propune, pe termen mediu, să obţină 70% din piaţă pe segmentul corporate şi peste 80% pe cel rezidenţial. În acest an, compania estimează vânzări de un milion de euro pe segmentul rezidenţial.
"La Fântâna" este prezentă pe piaţa noastră de peste zece ani şi este furnizor de apă îmbuteliată în sistem water cooler pentru companii şi mediul rezidenţial. Grupul "La Fântâna" are, în prezent, 600 de angajaţi în România şi Serbia, dintre care 450 la nivel naţional, deţine două unităţii de îmbuteliere în ţara noastră şi una în Serbia.