Piaţa spa din ţara noastră a crescut aproximativ 10%, la 23,1 milioane euro, potrivit estimărilor Travelle - Wellness Escapes, agenţia de turism specializată pe wellness din ţara noastră, creată de firma de consultanţă despreSpa.ro şi agenţia de turism Travelle.
Datele companiei arată că, în anul 2016, cifra pieţei spa din România era de aproximativ 21 milioane euro, dintre care 12,4 milioane euro din accese spa (la zonele de piscine, saune şi alte facilităţi spa) şi 8,4 milioane reprezintă echivalentul celor 241.316 de tratamente spa efectuate de 175.560 de clienţi (unici) din centrele spa.
În anul 2016 a fost înregistată o creştere cu o medie de 9% a cifrei de afaceri, faţă de 2015. Aceste cifre sunt aferente serviciilor de relaxare, care nu au inclus în statistică alte tipuri de servicii care pot fi oferite adiacent în centrele spa: tratamente de slăbire, fitness, dar nici terapiile realizate în bazele de tratament balnear etc. .
Piaţa spa de relaxare din România este încă la un nivel scăzut, dar există câteva zeci de centre spa, în special în cadrul hotelurilor şi câteva centre tip Day SPA, potrivit datelor transmise de agenţie.
Pe plan internaţional, turismul wellness a crescut exponenţial începând cu anul 2012. În 2013, valoarea pieţei turismului wellness internaţional era de 439 miliarde dolari, în 2015 crescuse deja la 583 şi se estimează că în 2020 va ajunge la 808 miliarde dolari. Comparativ, turismul cultural era de aproximativ 800 miliarde de dolari în 2013, dar ritmul de creştere este mult mai lent în ultimii ani faţă de ritmul înregistrat de turismul wellness, mai transmite agenţia, citând datele The Global Wellness Institute.
Ioana Marian, fondator despre Spa.ro şi managing partner Travelle - Wellness Escapes, a declarat: "Realitatea este că România nu se află încă pe harta turismului wellness internaţional, aşadar provocarea majoră pentru Travelle - Wellness Escapes va fi să aşezăm şi ţara noastră pe această hartă. La nivel internaţional, aproximativ 41% din turismul wellness este reprezentat de turismul spa de relaxare".
Pe termen mediu, Travelle - Wellness Escapes şi-a propus să se axeze pe incoming, iar în paralel, pe termen scurt este interesată să crească şi interesul românilor pentru vacanţele wellness.
Daniel Ciucă, fondator Travelle şi managing partner Travelle - Wellness Escapes, a precizat: "Pe lângă oferta pentru persoane fizice, am conceput şi mai multe variante de teambuilding-uri wellness. Corporaţiile încep tot mai mult să perceapă impactul pe care aceste programe wellness le au în rentabilitatea companiei şi, mai mult, după participarea la un astfel de teambuilding, şi membrii echipelor simt o diferenţă după numai 2-3 zile de program wellness şi încep să se orienteze la rândul lor către retreat-uri şi vacanţe wellness".
În oferta agenţiei, pe lângă ofertele axate strict pe wellness, clienţii pot regăsi si ale servicii precum: Golf & Spa, Wine & Spa, Trekking & Spa, Ski & Spa.
Reprezentanţii agenţiei mai precizează: "În timp ce unii turişti preferă să fie în mişcare aproape în permanenţă, există persoane care pun pe primul loc antrenamentele minţii şi aleg astfel activităţi precum meditaţia. Ideea de wellness merge foarte bine şi cu obiectivele de sănătate şi frumuseţe. Drept dovadă, există programe detox, anti-aging sau tratamente balneare care se integrează cu succes în sejururi".
Totodată, turiştii pot să participe la evenimente de wellness, care presupun programe prestabilite, precum: Art & Zen, Wine & Spa, Bikes & Fun, Cocktail Spa Party etc, iar pasionaţii de hrană sănătoasă pot alege evenimente de Wellness Cuisine.