Comisia Europeană a anunţat azi câştigătorul concursului de design pentru logo-ul ecologic al UE. Învingătorul este un student din Germania, Dusan Milenkovic, a cărui "Euro-frunză" a întrunit 63% din sufragii. De la 1 iulie 2010, logo-ul ecologic al UE va figura obligatoriu pe toate produsele ecologice preambalate produse în statele membre şi care respectă standardele necesare.
"Sunt încântată că avem un proaspăt logo ecologic al UE", a declarat Mariann Fischer Boel, comisarul pentru agricultură şi dezvoltare rurală, căreia îi aparţine şi iniţiativa organizării acestui concurs. "Competiţia a mărit vizibilitatea alimentelor ecologice şi avem acum un logo cu care ne vom putea toţi identifica. Are un design frumos şi elegant şi abia aştept să cumpăr produse cu acest logo începând din iulie."
Noul logo este rezultatul unui concurs deschis tuturor studenţilor la arte plastice şi design din Uniunea Europeană şi reprezintă un simbol foarte simplu care îmbină 2 mesaje clare: natura şi Europa. Proiectul laureat reprezintă stelele Uniunii Europene alcătuind conturul unei frunze pe un fond verde.