Dacă ar avea oportunitatea de a lucra de oriunde, unul din trei angajaţi români (28%) ar face acest lucru din birou, în timp ce un sfert (24%) ar prefera să lucreze de acasă şi unul din cinci (17%) ar prefera să fie în mişcare, în afara biroului, potrivit unui studiu Ipsos Mori contractat de Microsoft.
Studiul a fost realizat în martie 2014 în rândurile a 5.770 de angajaţi ai companiilor cu până la 250 de angajaţi din 13 pieţe europene, inclusiv 501 angajaţi ai unor companii din România.
Legat de lucrul în afara orelor de program, aproape unul din trei angajaţi (31%) raportează că acest lucru se întâmplă în mod regulat, 32% că se întâmplă din când în când şi 31% în mod ocazional. Doar 6% dintre angajaţi evaluează că nu au lucrat niciodată în afara orelor de program, relevevă studiu.
De asemenea, potrivit acestuia, dintre cei ce lucrează mai mult sau mai puţin regulat în afara orelor de program (63%), jumătate (50%) asociază acest fapt cu încărcarea mare de la serviciu. O treime (33%) dintre angajaţii români lucrează în afara orelor standard de serviciu din cauza flexibilităţii de la locul de muncă.
În 2014, aproape jumătate dintre angajaţii IMM-urilor din România anticipează o creşterea a încărcării la serviciu (44%). Unul din cinci se aşteaptă la o competiţie crescută în piaţă (23%) şi la o cerere accentuată a clienţilor pentru servicii mai bune şi răspuns mai rapid (22%).
Întrebaţi ce schimbări ar opera în politicile IT ale companiilor, angajaţii români au răspuns că ar oferi angajaţilor opţiunea de a lucra de la distanţă (în proporţie de 37%), că ar oferi mai multe opţiuni angajaţilor în ceea ce priveşte device-urile de lucru (26%) şi că ar implica mai mult angajaţii în designul sistemelor şi proceselor IT (20%).
O perspectivă cheie evidenţiată de studiu este că angajaţii români sunt polarizaţi când evaluează sistemele IT pe care le au la dispoziţie la birou. O treime (32%) consideră că sistemele IT sunt depăşite, în timp ce 34% consideră că beneficiază de ultimele inovaţii la birou. Între cei care consideră că tehnologiile de la serviciu sunt învechite, 61% o pun pe seama PC-urilor vechi de 5-10 ani şi 55% reclamă utilizarea unor sisteme de operare mai vechi de 5 ani. În acelaşi timp, IT-ul depăşit se leagă de lipsa echipării cu tablete şi smartphone-uri (45%), de lipsa aplicaţiilor mobile (38%) şi a abilităţilor tehnice care să permită accesul de la distanţă (34%).
Într-o proporţie foarte mare (85%), angajaţii din firmele româneşti consideră că tehnologiile mobile îi ajută să aibă un randament mai mare la serviciu şi 64% dintre angajaţi consideră că soluţiile bazate pe cloud sunt cruciale pentru companiile mici cu ambiţii de creştere.
85% dintre angajaţi consideră că tehnologiile digitale moderne sunt critice pentru succesul business-ului şi 66% cred că firmele din care fac parte ar fi mai competitive în piaţă dacă ar folosi tehnologii moderne;
Întrebaţi de beneficiile soluţiilor IT moderne, 42% din angajaţii români se referă la servicii mai bune pentru clienţi, 40% la creşterea productivităţii muncii, 39% la acces in timp rapid la informaţii critice de business şi 38% la o mai bună comunicare şi colaborare internă. Investiţiile în sisteme IT moderne ar trebui să îmbunătăţească securitatea informaţiilor (35%), satisfacţia angajaţilor faţă de locul de muncă (33%) şi satisfacţia clienţilor (33%).
Doar trei din zece angajaţi consideră adecvat nivelul de cheltuieli cu IT-ul în compania lor (28%). Majoritatea (59%) este de părere că cheltuielile legate de modernizarea IT-ului sunt insuficiente.
În ceea ce priveşte scenariile pentru care companiile ar trebui sa investească în tehnologii moderne în 2014, 87% recomandă prioritizarea proiectelor de îmbunătăţire a securităţii datelor, 91% fac referire la abilitatea de a colabora şi comunica cu colegi din alte locaţii, 77% subliniază nevoia de mobilitate şi de a lucra de la distanţă şi 85% accentuează nevoia de a accesa documente importante din afara biroului.