Compania Philip Morris România intenţionează ca, în 2014, să investească în modernizarea capacităţilor de prelucrare a tutunului, după cum ne-a spus Sorana Mantho, Director Corporate Affairs la Philip Morris România şi Bulgaria.
Potrivit domniei sale, o altă investiţie importantă va consta în asigurarea modernizării unităţii de paletizare automată, care va contribui la creşterea capacităţii de procesare şi la diversificarea modurilor de paletizare.
"Planul de investiţii al fabricii pentru anul 2014 este unul ambiţios", ne-a declarat Sorana Mantho, precizând: "În momentul de faţă, fabrica noastră, situată în zona Otopeni, exportă aproximativ 80% din producţie, cea mai mare parte în alte state UE (peste zece pieţe), cel mai important dintre acestea fiind Italia".
Philip Morris România şi Philip Morris Trading au, împreună, aproximativ 900 de angajaţi, în proporţie de 99% români.
În prezent, portofoliul de produse al companiei Philip Morris în ţara noastră constă în aproximativ 40 de branduri şi extensii de branduri de succes - familia Marlboro, L&M, Parliament, Philip Morris, Chesterfield, Virginia S., Assos.
"În 2013, fabrica Philip Morris din România a aniversat 15 ani de la producerea primei ţigarete, unitatea de producţie din Otopeni clasându-se în top 5 fabrici PMI (din 42) în ceea ce priveşte siguranţa la locul de muncă, calitatea produselor şi eficienţa. Una dintre realizările importante din 2013 a fost introducerea a două noi formate în portofoliul fabricii, în conformitate cu preferinţele consumatorilor adulţi: 100's Round Corner Box şi 100's Sliding Roof Pack (format care a fost produs în premieră mondială în România)", ne-a mai spus reprezentantul Philip Morris, subliniind că, anul acesta, eforturile producătorului de ţigarete se vor concentra "pe menţinerea nivelului de performanţă al fabricii PM România şi pe continuarea drumului către cinci milioane de ore lucrate fără accidente de muncă".
Philip Morris îşi comercializează produsele în peste 180 de ţări din întreaga lume.
• Sorana Mantho: "Piaţa legală a scăzut cu circa 3%, în fiecare din ultimii ani"
Piaţa legală a ţigaretelor a scăzut cu aproximativ 3% în fiecare an, în ultima perioadă, fiind afectată de declinul din consum, precum şi de creşterea comerţului ilegal cu aceste produse, estimează Sorana Mantho.
Consumul de ţigarete de la noi se află la nivelul consumului mediu din statele CE şi este cel mai scăzut între statele din Estul Europei, însă avem printre cele mai mari ponderi de comerţ ilicit cu ţigarete la nivelul UE, după cum ne-a spus domnia sa.
Reprezentantul PM România şi-a declarat interesul pe termen lung acordat de firma combaterii acestei activităţi în ţara noastră, dar şi responsabilitatea pe care şi-a asumat-o din punct de vedere social.
Sorana Mantho ne-a spus: "Interesul nostru este de a sprijini activ autorităţile responsabile în diminuarea fenomenului de comerţ ilicit, care înregistrează creşteri alarmante în ultima perioadă, şi de a colabora constructiv pentru implementarea unui cadru legislativ care să contribuie la o cât mai bună desfăşurare a afacerilor legale din acest sector.
Creşterea recentă a comerţului ilicit sugerează că sunt încă multe de făcut pentru a îmbunătăţi cadrul fiscal şi legislativ, prin asigurarea şi alocarea resurselor necesare susţinerii şi implementării acestuia. Cheia succesului în acest demers o reprezintă cooperarea locală şi internaţională între factorii de interes: guvern, autorităţile vamale, poliţia de frontieră şi producători. Aceştia din urmă au sprijinit în mod constant autorităţile şi continuă eforturile începute, aducând propuneri de îmbunătăţire a legislaţiei, participând în mod transparent la acţiunile pe care autorităţile le întreprind, monitorizând constant fenomenul contrabandei, prin disponibilitatea de a oferi expertiza locală şi globală, prin programe concrete. Aceste programe vor putea fi eficiente, aşa cum au fost şi în trecut, dacă există dialog şi disponibilitate în continuare din partea Guvernului".
Potrivit reprezentantului Philip Morris, un exemplu de cooperare de succes în reducerea comerţului ilicit cu ţigarete îl constituie Italia, care a reuşit prin eforturi concertate ale autorităţilor şi producătorilor să reducă incidenţa comerţului ilicit de la un procent mai mic faţă de România, de 11,8% - incidenţa la începutul lui 2012 - la numai 5,3% - nivelul înregistrat la finele anului 2013. Această reducere semnificativă a fost posibilă prin acţiuni concrete iniţiate de autorităţi, dar şi prin educarea consumatorilor privind provenienţa produselor ilicite, implicaţiile economice şi sociale, şi prezentarea efectelor produse de comerţul ilicit asupra fiecărui membru al societăţii, după cum ne-a spus doamna Mantho.
Domnia sa ne-a mai declarat: "PM participă, în România, alături de BAT şi JTI, la realizarea studiului naţional Novel, care evidenţiază incidenţa comerţului ilicit cu ţigarete în România şi pune la dispoziţia autorităţilor competente aceste informaţii. Compania Philip Morris a conlucrat activ cu autorităţile, prin distrugerea unui număr de peste 12 milioane de ţigarete confiscate de autorităţile competente în decursul anului 2013 şi îşi exprimă în continuare deschiderea în sprijinirea autorităţilor locale în combaterea fenomenului de comerţ ilicit cu ţigarete".
La jumătatea acestui an, un studiu privind evoluţia comerţului ilicit cu ţigarete în anul 2013 va fi pus la dispoziţia autorităţilor de către o companie independentă, a anunţat Sorana Mantho. Cercetarea va prezenta impactul şi volumele ţigaretelor ilicite intrate în România, dar şi impactul acestui fenomen din ţara noastră la nivel european.
"Acest aspect poate reprezenta o problemă pentru România în contextul aderării la spaţiul Schengen sau în contextul noilor discuţii privind tratatul de liber schimb între Europa şi Statele Unite ale Americii", consideră reprezentantul Philip Morris.
Printre altele, compania îşi propune să-şi implice şi partenerii - comercianţii en-detail - în combaterea acestui fenomen.
"Pentru perioada următoare, ne dorim asigurarea unei reglementări echilibrate şi pragmatice pentru industria de profil, în contextul legislaţiei din România şi al procesului de revizuire a Directivei Europene privind produsele din tutun. Ne vom exprima activ poziţia şi opinia cu privire la potenţialul impact pe care noile reglementări l-ar putea avea asupra industriei, cu scopul de a le oferi în continuare fumătorilor adulţi din România produse de înaltă calitate şi de a aduce inovaţii în cadrul portofoliului de mărci", ne-a spus Sorana Mantho.