Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) îi solicită preşedintelui Klaus Iohannis să includă pe agenda întâlnirii bilaterale cu Preşedintele Franţei, François Hollande, şi problematica legii salariului minim din Franţa (legea Macron), care se aplică şi firmelor de transport din ţara noastră care efectuează operaţiuni de transport internaţional de marfă şi persoane către sau dinspre Franţa sau operaţiuni de cabotaj pe teritoriul acestui stat.
UNTRR consideră, într-un comunicat trimis redacţiei, că prin aplicarea, de către Franţa, a unui salariu minim în transporturi se încalcă suveranitatea unui stat membru UE faţă de alt stat membru şi solicită autorităţilor române să intervină pentru suspendarea aplicării Legii Macron.
Reprezentanţii transportatorilor mai atrag atenţia că măsurile protecţioniste în transporturile rutiere adoptate de ţări precum Franţa sau Germania urmăresc majorarea costurilor de operare ale transportatorilor români pentru a le reduce competitivitatea şi în final a-i elimina de pe piaţă.
Radu Dinescu, secretarul general al UNTRR, a declarat: "Industria transporturilor rutiere din România solicită sprijinul preşedintelui Klaus Iohannis în a cere Preşedintelui Franţei măsuri urgente pentru anularea aplicării regulilor Legii Macron în domeniul transporturilor rutiere. Această legislaţie protecţionistă este inadecvată, nedreaptă, limitează libertăţile europene şi ne va aduce tuturor numai consecinţe negative".
Reprezentanţii transportatorilor mai susţin că demersurile UNTRR şi ale industriei europene a transporturilor rutiere nu sunt împotriva reglementărilor europene pe care România şi transportatorii români/estici le respectă, ci sunt împotriva interpretărilor naţionale protecţioniste ale reglementărilor europene, precum legea salariului minim din Germania (MiLoG) sau Franţa (Macron).
Sursa citată precizează: "Tocmai pentru că aceste legi încalcă reglementările europene, Comisia Europeană a deschis o procedură de infringement împotriva Germaniei şi a luat luna aceasta măsuri legale împotriva Franţei. Din cauza pericolului că aceste măsuri naţionale vor conduce la o fragmentare a pieţei UE, miniştrii transporturilor din 11 State Membre, printre care şi România, au adresat o scrisoare comună CE".