CEO Deutsche Bahn: "Nu suntem interesaţi de CFR Marfă, ci de o creştere organică"

Alexandru Costea
Companii #Transporturi / 9 martie 2015

Deutsche Bahn nu este interesată să participe la privatizarea CFR Marfă, compania având ca obiectiv creşterea organică, nu pe achiziţii, a declarat, azi, CEO-ul Căilor Ferate Germane, Rüdiger Grube.

"Suntem o companie foarte mare, nu este nevoie în acest moment de achiziţii suplimentare. În prezent, ne concentrăm pe o creştere organică", a afirmat Grube, la Bucureşti, întrebat dacă CFR Marfă ar fi interesantă pentru Deutsche Bahn, în contextul anunţului autorităţilor de reluare a procedurii de privatizare.

Grube a afirmat că eventualele achiziţii depind de oportunităţile de pe piaţă, iar grupul este bine poziţionat în România şi nu sunt necesare preluări în acest moment.

CEO-ul Deutsche Bahn a spus, răspunzând altei întrebări, că nu poate oferi o evaluare legată de performanţele CFR Marfă, neavând la dispoziţie cifrele, dar că pentru ca o companie să fie interesantă pentru investitori este nevoie, printre altele, de calitate, îmbunătăţiri constante şi profitabilitate.

Grube a participat, astăzi, la inaugurarea sediului Centrului de Contabilitate Deutsche Bahn pentru Europa la Bucureşti, într-un spaţiu închiriat în cadrul Hermes Business Campus, amplasat în Pipera.

La eveniment au mai participat, printre alţii, ministrul federal al Afacerilor Externe al Germaniei, Frank-Walter Steinmeier, şi ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

Deutsche Bahn este prezentă în România prin companiile Schenker Romtrans şi DB Schenker Rail România, cu un rulaj total de aproximativ 150 milioane euro în 2013. Cele două firme, controlate prin filiala DB Schenker, furnizează servicii de transport rutier, feroviar, maritim şi aerian, depozitare şi operatorie portuară.

Premierul Victor Ponta a anunţat recent că Ministerul Transporturilor vrea să lanseze procedura de selectare a consultantului pentru reluarea procesului de privatizare a companiei CFR Marfă.

GFR, parte a grupului Grampet, deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a câştigat în 2013 licitaţia de privatizare a CFR Marfă, dar vânzarea pachetului majoritar nu a fost finalizată până la termenul limită, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbul de acţiuni, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.

De privatizarea CFR Marfă au mai fost interesate compania americană OmniTRAX şi Asocierea Transferoviar Grup şi Donau-Finanz Austria.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb