Valoarea produselor agroalimentare exportate de Italia atinge, ca dimensiune, nivelul Produsului Intern Brut al României, în ţara noastră existând peste 33.000 de societăţi italiene care îşi desfăşoară activitatea în agricultură, a afirmat, marţi, ministrul Agriculturii la evenimentul "Italian Wine and Food Day".
Importurile totale de produse agricole şi alimentare în România au depăşit, în perioada ianuarie-august 2013, valoarea de 3 miliarde de euro. Importurile de produse agroalimentare italiene în România în primele nouă luni ale anului 2013 au înregistrat o creştere de 2,2% faţă de anul anterior, cu o valoare de 195 milioane de euro.
Italia, conform datelor înregistrate în primele nouă luni ale lui 2013, a fost al şaselea furnizor de produse agroalimentare pentru România, după Ungaria, Germania, Bulgaria, Polonia şi Olanda, de la care aceasta achiziţionează cu precădere carne, produse de morărit, brânzeturi, zahăr, uleiuri şi grăsimi.
Principalele produse italiene exportate în România sunt, în mod tradiţional, cele de larg consum, precum legume, fructe şi carne, cărora li s-a adăugat, după intrarea în Uniunea Europeană, alte produse cu un semnificativ plus de valoare, precum dulciuri, cafea, ulei, peşte, sucuri concentrate de citrice şi vinuri.