Vânzările companiei "Volkswagen" (VW) pe plan global au crescut cu 0,6% în primele patru luni din acest an, la 3,36 milioane de vehicule, chiar dacă grupul german trece în prezent prin cea mai gravă criză din istoria sa, anunţă MarketWatch şi Automotive World, citate de Agerpres.
În perioada ianuarie - aprilie 2016, livrările VW au crescut cu 3,4% în Europa, cu 4,8% în China, în timp ce în America de Nord au scăzut cu 0,2%.
"Începutul trimestrului doi a arătat evoluţii mixte pe pieţele regionale. Deşi am înregistrat o creştere semnificativă în Europa şi America de Nord, piaţa din America de Sud a fost în declin. În Rusia, livrările au crescut pentru prima dată după luni întregi de declin. Cu toate acestea, situaţia pe piaţa rusă rămâne tensionată şi ne menţinem prudenţa", a afirmat Fred Kappler, şef de vânzări la "Volkswagen".
În aprilie, VW a vândut în toată lumea 853.300 de vehicule, cu 100 de unităţi mai mult decât în perioada similară din 2015. În aprilie, vânzările VW au crescut cu 3,8% în Europa, cu 4,9% în America de Nord şi cu 0,1% în China.
Vânzările mondiale realizate de "Toyota" în primele trei luni ale acestui an au fost inferioare celor înregistrate de rivalul german "Volkswagen AG", în condiţiile în care o serie de perturbări ale producţiei riscă să pună în pericol poziţia de lider al industriei auto deţinută de grupul nipon în ultimii patru ani.
În perioada ianuarie - martie 2016, Toyota a vândut 2,46 milioane de vehicule la nivel mondial, în scădere cu 2,3% comparativ cu perioada similară a anului trecut, a anunţat recent purtătorul de cuvânt al "Toyota", Kayo Doi. În schimb, vânzările "Volkswagen" au crescut cu 0,8% până la 2,5 milioane unităţi.
Afectată deja de o întrerupere de o săptămână a activităţii la uzinele sale din Japonia în luna februarie, "Toyota" se aşteaptă ca producţia sa locală să fie amputată cu alte 80.000 de vehicule, din cauza recentului cutremur care a devastat Japonia. Aceste pierderi de producţie vor pune sub semnul întrebării capacitatea "Toyota" de a-şi păstra pentru al cincilea an consecutiv poziţia de cel mai mare producător auto mondial, având în vedere că rivalul "Volkswagen" profită de creşterea vânzărilor în China şi Europa.
"Volkswagen" face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.