Pentru acest an ACN a pregătit şase proiecte de atragere de fonduri nerambursabile europene, în vederea reabilitării porturilor dunărene de pe raza judeţului Constanţa. Este vorba despre finalizarea danelor din portul Medgidia, extinderea cheului de barje (cu circa 150 m) din portul Luminiţa, reabilitarea cheului de acostare din portul Ovidiu şi amenajarea unui terminal de aşteptare pentru barje în portul Basarabi. În ceea ce priveşte portul Luminiţa, directorul general al ACN Constanţa, Velentin Zeicu, susţine că acesta se va dezvolta foarte mult în viitorul apropiat, el urmând, datorită poziţiei lui geografice, să fie foarte solicitat de armatori, ceea ce îl va transforma într-o piesă importantă a transporturilor multimodale.
Potrivit conducerii ACN, realizarea acestor proiecte depinde direct de creşterea traficului pe canale, în special a celui extern. Directorul general Valentin Zeicu a declarat: "Pentru a continua programele investiţionale începute în perioada 2005-2006 şi pentru a demara altele noi vom lua toate măsurile necesare în vederea realizării de surse proprii de finanţare. În acest an toate lucrările nu pot fi făcute decât cu fonduri proprii sau cu finanţare europeană. După cum ni s-a comunicat, ministerul are acum o politică de investiţii masive în infrastructura rutieră, ceea ce înseamnă că nouă nu ne vor mai fi alocate fonduri bugetare pentru investiţii".
Conducerea ACN şi-a propus să finalizeze în acest an lucrările de infrastructură aflate în curs de execuţie (implicit cele de consolidare maluri) şi să înceapă lucrările de instalare ale sistemului european de identificare a navelor care circulă pe căile navigabile interioare (River Information System - RIS). Ultimul proiect, în valoare de 70.000 euro, este realizat în colaborare cu Autoritatea Navală Română şi finanţat din fonduri alocate de Uniunea Europeană. Valentin Zeicu a precizat că au fost finalizate caietele de sarcini şi că în zilele următoare urmează să fie demarate procedurile de licitaţie.
Traficul total de mărfuri înregistrat în luna martie pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră şi Poarta Albă - Midia Năvodari a fost de 2,408 milioane tone capacitate, estimările fiind realizate în proporţie de 90,7%. În perioada similară a anului trecut, traficul s-a cifrat la 2,400 milioane tone capacitate. Cumulat, pe primele trei luni ale anului curent fluxul de mărfuri tranzitate pe canalele navigabile a fost de 7,088 milioane tone capacitate, estimările iniţiale fiind depăşite cu 0,1 %.
Totodată, începând cu 1 martie compania a majorat salariile angajaţilor cu 20%, după ce anul trecut acestea fuseseră mărite tot cu 20 %, încadrându-se astfel în prevederile contractului colectiv de muncă încheiat pe ramura transporturi, după cum au declarat reprezentanţii companiei Administraţia Canalelor Navigabile (ACN) Constanţa
ACN SA a încheiat anul 2006 cu un trafic total de peste 29 milioane tone capacitate. În timp ce traficul intern a scăzut anul trecut cu 4 milioane tone faţă de anul 2005, traficul extern a crescut cu 1 milion tone, ajungând să ocupe o pondere de 25% în traficul total. De asemenea, conducerea companiei susţine că profitul brut realizat anul trecut a fost mai mare cu 20 de procente comparativ cu prevederile BVC, aprobate prin hotărâre de guvern. Pentru comparaţie, anul 2005 fusese încheiat cu un trafic total de peste 31 milioane tone capacitate şi un profit de 1 milion euro. Această valoare de trafic reprezintă un record istoric, fiind cea mai mare înregistrată de la darea în exploatare a canalului. De asemenea, 2005 a fost şi cel mai bun an pentru tranzitul navelor de pasageri, înregistrându-se 125 tranzitări pe canalele navigabile, comparativ cu 80 în 2003.