Google a eliminat, în 2017, peste 100 de reclame mincinoase sau abuzive pe secundă, echivalentul a mai mult de 3,2 miliarde de elemente care au încălcat politicile publicitare ale gigantului american, arată un raport statistic al companiei, publicat astăzi şi preluat de Agerpres.
În acelaşi timp, 79 de milioane de reclame din reţeaua Google au fost blocate pentru că au încercat să trimită oamenii către pagini infectate cu malware, respectiv 400.000 astfel de site-uri.
De asemenea, au fost eliminate 66 de milioane de reclame de tipul "trick-to-click", adică în general reclame înşelătoare, multe dintre ele folosind îndemnul "click aici" în mesaj, precum şi 48 de milioane de reclame care îndemnau utilizatorul să instaleze software nedorit.
Pe parcursul anului trecut, Google a mai eliminat din reţeaua proprie de publicitate 320.000 de editori pentru încălcarea politicilor şi a pus pe "lista neagră" 90.000 de website-uri şi 700.000 de aplicaţii de mobil.
Pe de altă parte, compania a dezvoltat noi tehnologii care să permită suprimarea reclamelor Google de pe pagini individuale, ceea ce a dus la eliminarea reclamelor de pe mai mult de două milioane de adrese URL în fiecare lună, pentru încălcarea regulilor şi politicilor.
Raportul publicat astăzi menţionează: "Această tehnologie care acţionează la nivelul paginilor a permis retragerea reclamelor de pe un număr mai mare de site-uri, în acelaşi timp minimizând impactul asupra jucătorilor care respectă regulile. Noua tehnologie este importantă în aplicarea regulilor care interzic monetizarea conţinutului controversat şi inadecvat. După extinderea politicilor împotriva conţinutului periculos şi defăimător (în aprilie 2017) pentru a acoperi şi alte forme de discriminare şi intoleranţă, Google a eliminat reclame de pe 8.700 de pagini care încălcau zonele acoperite de noile norme".
Potrivit sursei citate, Google a blocat, în 2017, peste 12.000 de site-uri pentru copiere şi preluare fără acord de conţinut, în creştere de la 10.000 de pagini, în 2016. În plus, peste 7.000 de conturi de AdWords au fost suspendate, pentru că foloseau această metodă de camuflare în spatele titlurilor tabloid, de la 1.400 cu un an în urmă.