Cel mai bine vândut model de autoturism asamblat în România pe piaţa europeană a fost în primul semestru al anului Sandero, cu 77.400 de unităţi, în creştere cu 37%, locul secund fiind ocupat tot de un produs de la Piteşti, Dacia Duster.
Cele două modele Dacia sunt urmate de Ford B-Max, din clasa mini MPV. Constructorul de la Craiova a vândut 31.520 de unităţi în prima jumătate de an, în scădere cu 18% însă, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
La nivel european, două dintre cele patru modele de autoturisme produse în România - Dacia Duster şi Ford B-Max - ocupă poziţia a treia la nivel european în segmentul din care fac parte, din punctul de vedere al vânzărilor în primele şase luni ale acestui an. Sandero a intrat în top zece, pe cel mai aglomerat segment din Europa - clasa mică, în timp ce Logan, ajutat numai de Europa de Est, s-a clasat pe poziţia a 16-a, în acelaşi segment.
Dacia şi Ford au produs în primele şase luni ale acestui an 210.519 de autoturisme, în scădere cu 6% comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
În cazul Dacia, modelul cu producţia cea mai ridicată s-a menţinut Duster, cu peste 82.700 de unităţi în primul semestru, în creştere cu 30% faţă de perioada similară a anului trecut, urmat de Logan cu peste 48.600 de unităţi, în scădere cu 10%. Cel mai pronunţat declin se remarcă în cazul modelului Sandero, de la aproape 63.000 de unităţi în primul semestru din 2013 la mai puţin de 25.500 de unităţi în prima jumătate a acestui an. Declinul pronunţat, de aproape 60 de procente, vine în contextul în care francezii de la Renault au mutat jumătate din producţia modelului în uzina din Tanger, Maroc, de unde se livrează către pieţe vest-europene precum Spania, Portugalia sau Franţa.