Înmatriculările de automobile Dacia în Franţa au crescut cu 18,9% în primele opt luni faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 74.688 unităţi, într-o piaţă aflată într-o urcare uşoară, avansul mărcii româneşti fiind depăşit doar de Lancia şi Jeep.
Astfel, piaţa auto franceză a crescut cu 1,3%, la aproape 1,43 de milioane de vehicule comercializate, faţă de puţin peste 1,4 milioane în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor prezentate luni de Asociaţia Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
Cota de piaţă a Dacia în Franţa a urcat la 5,25%, de la 4,47% în primele opt luni ale anului trecut.
Lancia şi Jeep, mărci ale grupului Fiat, au înregistrat creşteri ale vânzărilor mai mari decât Dacia în primele opt luni ale anului, cu 69,4% şi, respectiv 26,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cu toate acestea, volumul vânzărilor celor două mărci a fost cu mult sub cel al Dacia, Lancia comercializând 4.844 de autovehicule, iar Jeep 1.708.
Grupul Renault, de care aparţine Dacia, a înregistrat, de asemenea, o creştere importantă a vânzărilor în Franţa, de 8,3%. Cu aproape 380.000 de unităţi vândute, Renault a ajuns la o cotă de piaţă de 26,6% la finele lunii august.
Dacia Sandero se află în top 10 cele mai bine vândute modele de pe piaţa franceză, cu 25.755 de unităţi comercializate şi o cotă de piaţă de 2,7%. În top 100 se mai află Duster, pe locul 11, cu 22.671 de unităţi şi o cotă de 2,4%, Logan MCV II pe locul 61, cu 3.784 unităţi şi o cotă de 0,4%, precum şi Dacia Lodgy, pe poziţia 64, cu 3.615 unităţi şi o cotă de 0,4%.
Vânzările producătorilor francezi au crescut cu 5,1% în primele opt luni ale anului în comparaţie cu acelaşi interval din 2013, la 817.673 unităţi, în timp ce cele ale producătorilor străini au scăzut cu 3,4%, la 606.072 de maşini.
Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, cu aproape 94.000 de maşini vândute anul trecut.