BMW, liderul mondial pe piaţa auto premium, a consemnat, în primele şapte luni, o creştere de 10% a vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă din 2013, până la 1,03 milioane unităţi, dar a scăzut diferenţa faţă de competitorii Mercedes-Benz şi Audi, informează Automotive News, remarcând că este pentru prima dată în istoria producătorului german când vânzările sub brandul BMW depăşeşc pragul de 1 milion unităţi după doar primele şapte luni ale anului.
Şi vânzările competitorilor BMW au crescut semnificativ. Astfel, Audi a vândut cu 11% mai multe automobile în primele şapte luni din acest an, faţă de aceleaşi interval al anului trecut, ajungând la 1,01 milioane maşini comercializate, datorită cerererii ridicate pentru modelul A6.
În plus, vânzările Mercedes au urcat cu 13%, la 920.000 unităţi. Directorul de vânzări al companiei, Ola Kaellenius, a explicat că noile modele compacte şi SUV-uri continuă să contribuie decisiv la creşterea brandului.
În ianuarie-iulie 2014, Mercedes a vândut cu 104.000 unităţi mai mult faţă de primele şapte luni din 2013, Audi cu 101.000 unităţi, iar BMW cu doar 77.000 autovehicule.
În ceea ce priveşte marile pieţe la nivel global, Audi este lider la vânzări în Europa şi China, în timp ce BMW conduce în topul vânzărilor din SUA.
În Europa, Audi a vândut 474.000 maşini în primele şapte luni ale acestui an, cu 7% mai multe decât în aceeaşi perioadă a lui 2013. Mercedes se află pe locul doi, cu 411.178 unităţi, în creştere cu 8% faţă de ianuarie-iulie 2013.
Pe de altă parte, BMW nu a depăşit pragul de 400.000 unităţi comercializate în Europa, în ciuda avansului de 6% faţă de primele şapte luni ale anului trecut, având, la 31 iulie, 396.066 maşini vândute. Totuşi, BMW este lider în SUA la mărcile premium, cu 183.791 unităţi comercializate în primele şapte luni, în avans cu 12% faţă de aceeaşi perioadă din 2013. Mercedes s-a clasat pe locul doi (+8%, 178.816 unităţi). În ciuda avansului cu 13% al livrărilor, la 98.965 automobile, Audi ocupâ poziţia a patra în SUA, sub Lexus.
Toţi cei trei producători germani premium au înregistrat creşteri spectaculoase pe piaţa din China. Audi rămâne liderul, cu 316.945 unităţi (+17%) vândute în primele şapte luni din 2014, BMW ocupă locul al doilea (+22%, 245.558 autovehicule), iar Mercedes a înregistrat cea mai mare creştere, de 34%, ajungând la 156.843 unităţi livrate.
BMW este lider mondial pe piaţa auto premium încă din 2005, când a depăşit Mercedes, în timp ce Audi ocupă locul al doilea începând cu anul 2011. Atât Audi, cât şi Mercedes au anunţat că urmăresc să devină lideri mondiali până în 2020.
1. fără titlu
(mesaj trimis de gigi în data de 17.08.2014, 10:26)
BMW nu mai are calitate. X3 ,F25 lasa mult de dorit la capitolul calitate si confort, Lexus este mult peste aceasta marca deja si Mazda bineinteles. Nu a ramas decit numele,calitatea nu mai este premium si nu mai reflecta pretul de achizitie si service.