Înmatriculările de autoturisme second-hand în România au scăzut cu 7,23% în primele şapte luni ale anului comparativ cu aceeaşi perioadă din 2013, fiind consemnate 119.208 unităţi, arată statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Conform sursei citate, la nivelul lunii iulie a acestui an, s-au înmatriculat 20.575 de autoturisme rulate, în scădere cu 23,14% comparativ cu iulie 2013.
În perioada ianuarie - iulie a acestui an, la DRPCIV au fost definitivate dosare de înmatriculare pentru 119.208 autoturisme second-hand, cu 7,23% sub nivelul primelor şapte luni din anul anterior, când erau consemnate 128.504 înregistrări.
Marca auto preferată a românilor, când vine vorba despre maşini rulate, rămâne Volkswagen, cu 33.479 unităţi înmatriculate din ianuarie până în iulie 2014 (+5,52% faţă de anul trecut). Topul preferinţelor continuă cu Opel (21.541 unităţi, -2,48%) şi Ford (13.969 unităţi, -7,98%).
Pe de altă parte, Dacia se situează în a doua jumătate a clasamentului, cu 495 de exemplare second-hand înmatriculate, dar în creştere cu 55,17% faţă de intervalul ianuarie - iulie 2013, când se consemnaseră 319 înregistrări.
Cu peste 7.000 de unităţi second-hand înregistrate de la începutul anului la DRPCIV, mărcile Audi şi BMW se regăsesc, de asemenea, în preferinţele românilor.
La capitolul mărci exclusiviste, statistica DRPCIV relevă, în primele şapte luni din 2014, scăderi la majoritatea modelelor, după cum urmează: Cadillac (-35,29%, respectiv 11 unităţi faţă de 17), Chrysler (41 de unităţi, -75,30%), Hummer, Lamborghini şi Pontiac (cu -100%), Lada (9 unităţi, -10%) şi Jeep (54 de unităţi, -75,68%).
Pe acelaşi segment, s-au înregistrat creşteri la mărcile: Maserati (7 unităţi, +133,33%), Ferrari (8 unităţi, +14,29%), GWM, Lotus, Morgan şi Lincoln (cu 100%).
În ceea ce priveşte situaţia înmatriculărilor de maşini noi, statistica oficială arată că, la nivelul lunii iulie din 2014, s-a consemnat o creştere cu aproape 35%, comparativ cu acelaşi interval din 2013, până la 10.681 de unităţi, în timp ce pe segmentul autoturismelor s-a consemnat un salt de peste 46%, iar Dacia a rămas în preferinţele românilor.
La sfârşitul anului 2013, parcul auto naţional din România ajunsese la aproximativ 5,98 milioane de unităţi, în creştere cu 4,73% faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent. Din acest total, aproape 4,7 milioane de exemplare erau autoturisme, iar peste 3,3 milioane aveau motoare pe benzină.
Totodată, 1,91 milioane de vehicule din parcul auto naţional erau mai vechi de 6-10 ani, iar 1,42 milioane de unităţi aveau un grad de uzură cuprins între 11 şi 15 ani. Aproape 1,14 milioane de maşini erau mai vechi de 20 de ani.
În plus, la nivel general, 2,35 de milioane români au preferat maşinile Diesel, iar 3,32 de milioane cele pe benzină.