Angajaţii fabricii Ford scapă de trei zile de şomaj tehnic în luna mai, fiind rechemaţi la serviciu ca să lucreze la o comandă de 900 de maşini B-max, a declarat astăzi pentru ziarul BURSA Ana-Maria Timiş, purtătorul de cuvânt al Ford România.
Din septembrie, Ford a redus numărul zilelor de lucru pentru salariaţi, din cauza scăderii vânzărilor de pe piaţa auto. Angajaţii vor mai avea luna aceasta alte cinci zile de şomaj tehnic. Măsura îi va viza doar pe cei de la secţia Vehicule, nu şi pe cei de la Motoare, care lucrează la capacitate normală.
Ana-Maria Timiş a explicat: "Ca urmare a primirii unei comenzi de aproximativ 900 de vehicule B-Max, Ford România confirmă că va elimina trei dintre zilele fără producţie anunţate pentru perioada următoare. Cererea vine de la clienţii noştri din principalele pieţe Ford unde noi comercializăm modelul B-Max. Ford va continua să-şi adapteze volumele de producţie de la Craiova la cererea din piaţă".
La începutul lunii trecute, că a decis să oprească temporar producţia de modele B-Max timp de şase zile lucrătoare în luna aprilie, opt zile în luna mai şi nouă zile în luna iunie, din cauza scăderii cererii la nivel european.
Asamblarea B-Max a fost oprită temporar şi în intervalul februarie-martie.
Vânzările B-Max pe pieţele europene au scăzut cu 11,5% în primele trei luni, la 16.800 unităţi, potrivit datelor Ford, care a anunţat, din vara lui 2013, mai multe opriri temporare ale producţiei la fabrica din Craiova, pe fondul cererii scăzute.
Modelul B-Max este produs doar în Craiova, asamblarea fiind lansată la jumătatea anului 2012, iar maşina este comercializată exclusiv pe piaţa europeană. Principalele pieţe pentru B-Max sunt: Marea Britanie, Germania, Franţa, Spania şi Italia.