Producătorul de maşini de lux BMW a declarat că este pe cale să atingă vânzări record de maşini şi profit maxim în 2014, după ce vânzările din China au propulsat profitul operaţional la o creştere de 2,6% în primul trimestru al anului acesta, susţine Reuters.
Profitul înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) a urcat cu 2,6% în perioada analizată, la 2,09 miliarde euro, depăşind estimările analiştilor intervievaţi de Bloomberg. În perioada corespunzătoare a anului trecut, producătorul german de automobile premium raporta vânzări de 17,5 miliarde euro şi un profit net de 1,31 miliarde euro.
Grupul BMW, care include mărcile BMW, Mini şi Rolls Royce, a livrat în primele trei luni din acest an peste 487.000 automobile, cu 8,7% mai multe decât în perioada similară a lui 2013, potrivit raportului financiar prezentat de companie, citat de Reuters.
Vânzările mărcii BMW au urcat cu 12% în primul trimestru, la 428.259 unităţi, compania menţinându-se astfel pe prima poziţie la nivel global în topul producătorilor de automobile de lux, urmată de Audi, parte a grupului Volkswagen, şi Mercedes-Benz, controlată de grupul Daimler.
BMW a confirmat azi ţinta de profit pentru acest an, vizând "o creştere semnificativă", de aproape 10%, a profitului înainte de taxe faţă de nivelul de 7,9 miliarde euro înregistrat în 2013.