Nissan, al doilea mare producător auto din Japonia, a raportat un profit cu 37% mai mare în al doilea trimestru al acestui an în principal datorită majorării livrărilor în China şi SUA, cele mai mari pieţe ale sale, transmite Bloomberg.
În trimestrul doi din 2014, profitul net al Nissan a urcat cu 37%, la 112,1 miliarde de yeni (1,1 miliarde de dolari) în timp ce analiştii se aşteptau la 84,3 miliarde de yeni.
Majorarea profitului arată că şeful alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, câştigă teren, după ce a demarat în noiembrie o serie de schimbări pentru a îmbunătăţi managementul în SUA. Livrările Nissan le-au depăşit anul acesta pe cele ale rivalelor Honda şi Toyota în SUA şi China.
Profitul operaţional în trimestrul doi din 2014 a urcat cu 13%, la 122,6 miliarde de yeni (1,20 miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 114,2 miliarde de yeni, în timp ce vânzările au înregistrat un avans de 10%, la 2.470 miliarde de yeni, iar analiştii estimau la 2.410 miliarde de yeni.
Nissan a menţinut estimările din mai, când anunţa că livrările pe plan mondial vor urca în acest an fiscal cu 8,9%, la 5,65 milioane de vehicule, reprezentând o cotă de piaţă globală de 6,7%. Veniturile ar urma să urce cu 3%, la 10.790 miliarde de yeni, în timp ce profitul operaţional va creşte cu 7%, la 535 miliarde de yeni.
La închiderea şedinţei de luni a bursei de la Tokyo, acţiunile Nissan înregistrau un avans de 0,8%, la 1.001,50 yeni. Anul acesta titlurile au urcat cu 13%.
"Cererea încurajatoare pentru noi produse, beneficiile obţinute în urma recentelor investiţii în fabrici şi îmbunătăţirea condiţiilor în America de Nord, China şi Europa au dus la majorarea profiturilor şi a veniturilor", a afirmat Carlos Ghosn.
De la anunţarea parteneriatului lor în 2010, Mercedes, Nissan şi Renault colaborează în domeniul motoarelor, uzinelor şi platformelor pentru modelele mici şi utilitare. Acest parteneriat s-a concretizat şi în preluarea unor participaţii încrucişate modeste.
Daimler deţine 3,10% din acţiunile Renault şi o participaţie similară la Nissan, în timp ce Renault posedă 3,10% din capitalul Daimler.
Renault deţine în prezent 43,4% din acţiunile Nissan, care, la rândul său, are 15% din acţiunile Renault. De la fuziunea lor, în 1999, cei doi parteneri derulează o serie de achiziţii comune pentru a reduce costurile.