Vânzările de automobile marca Dacia în Irlanda se situau la peste 2.400 de bucăţi, în primele nouă luni ale acestui an, în creştere cu 111% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ceea ce face din subsidiara Renault marca cu cel mai puternic ritm de creştere de pe piaţa din Irlanda, informează un articol publicat duminică în cotidianul Irish Independent.
Succesul înregistrat de Dacia i-a făcut pe directorii de la subsidiara irlandeză a grupului Renault să compare marca auto românească cu succesul înregistrat de companiile low cost din alte industrii precum compania aeriană Ryanair şi grupul de distribuţie Lidl.
"Poate în urmă cu câţiva ani nu era ceva normal să zbori cu Ryanair sau să îţi faci cumpărăturile la Lidl sau Aldi însă lucrurile stau altfel în prezent. Acelaşi lucru este valabil şi în cazul Dacia. Oamenii ştiu care este valoarea banilor iar în cele din urmă totul se reduce la accesibilitate", a declarat directorul de operaţiuni din Irlanda al Renault Group, Patrick Magee.
Se estimează că Dacia va contribui cu până la 30 de milioane de euro la vânzările de 120 de milioane de euro pe care Renault Group se aşteaptă să le înregistreze pe piaţa din Irlanda în acest an iar pe termen mediu marca Dacia şi-a propus să ajungă la o cotă de piaţă de 4-4,5% în Irlanda.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.