ACHIZIŢII EŞUATE, NICIUN VINOVATTrenul care nu mai vine
George MarinescuZiarul BURSA #Companii / 25 ianuarie 2021
• Din 5 miliarde euro alocaţi în perioada 2014-2020, Ministerul Transporturilor nu a reuşit să cumpere niciun tren
• 350 milioane euro alocaţi Autorităţii pentru Reformă Feroviară, blocaţi de aproape patru ani • Reprezentanţii transportatorilor se tem că fondurile respective vor fi pierdute şi vor rămâne fără materialul rulant promis de autorităţi
1500 de vagoane are nevoie CFR Călători pentru a-şi desfăşura activitatea în condiţii optime. De aproximativ 400 de vagoane ar avea nevoie ceilalţi cinci operatori de transport feroviar de persoane pentru a fi pregătiţi, cât de cât, de liberalizarea pieţei de transport feroviar care ar urma să intervină la finalul anului 2023. În total 1900 de vagoane ce ar urma să fie achiziţionate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară înfiinţată în urmă cu cinci ani prin OUG 62/2016 şi operaţionalizată de aproape patru ani.