Comerţ

20 iulie 2021
Criza sanitară - trambulina retailului online

SUPLIMENT RETAILCriza sanitară - trambulina retailului online

Emilia OlescuZiarul BURSA #Companii / 15 iunie 2021

Emilia Olescu

Dacă pentru alte domenii panemia de Covid - 19 a reprezentat o frână, pentru segmentul retailului online criza sanitară a fost ca o trambulină, propulsând comerţul electronic cu circa 4-6 ani în faţă, la nivel global.

Specialiştii din domeniu ne-au spus, la unison, ca deşi digitalizarea comerţului fusese demarată, totuşi ea se afla într-o stare incipientă, iar pandemia a accelerat acest proces. Adoptarea tehnologiei şi digitalizarea proceselor operaţionale erau mai mult la nivel de deziderat şi planuri pe termen lung, decât o nevoie stringentă pentru multe dintre afacerile locale, până în momentul instalării pandemiei, fiind vorba şi de rezistenţa la schimbare, subliniază sursele citate.

"Offline-ul şi online-ul devin interdependente"

SUPLIMENT RETAIL"Offline-ul şi online-ul devin interdependente"

Ziarul BURSA #Companii / 15 iunie 2021

(Interviu cu Florin Chiş, Directorul Executiv al ARMO) 

Reporter: Cum caracterizaţi traiectoria retailului - care pare că se mută tot mai mult în spaţiul digital -, în contextul pandemiei de Covid-10? L-ati putea cataloga ca fiind câştigător sau pierzător, în urma crizei sanitare?

Florin Chiş: Pentru a realiza o analiză obiectivă a sectorului retail din România trebuie schimbate ambele premise de la care pornim acest demers. În primul rând, pandemia nu este un context consumat, întrucât anumite variabile legate de această realitate încă influenţează activitatea sectorului retail. În al doilea rând, comerţul electronic nu trebuie catalogat ca fiind o industrie independentă de retail. Comerţul electronic este o parte mai mică a retailului. În ultimii ani, în economia românească acest sector a prins momentum, în sensul în care pot fi observate creşteri accelerate, în procentaje de două cifre. Cu toate acestea, o altă variabilă care trebuie luată în considerare este nivelul de penetrare, care este încă scăzut, anume 10% din total retail.

"Prima şi cea mai importantă tendinţă a fost trecerea mult mai multor clienţi în online, care au început să cumpere produse tot mai variate. Dacă înainte de pandemie, livram cu precădere electrocasnice, piese de mobilier sau cărţi, acum oamenii îşi fac online inclusiv cumpărăturile de la supermarket. Pe lângă faptul că sunt sigure din punct de vedere sanitar, pandemia i-a mai învăţat pe oameni că achiziţiile online sunt şi foarte comode. Nu mai alergi prin magazine, nu mai pierzi timp deplasându-te din punctul A în punctul B. Stai în faţa calculatorului, cauţi, compari, comanzi şi dacă nu-ţi convine poţi face retur la fel de uşor precum ai comandat. Aşadar, perioada aceasta i-a învăţat pe oameni cât de simplu este să cumperi online. Există în continuare o reticenţă la a cumpăra alimente online, dar şi aceste produse sunt pe creştere puternică. Apoi, oamenii au căpătat o mai mare încredere în plăţile online. Dacă înainte foarte multe dintre comenzi se plăteau ramburs, pandemia a dus şi la o explozie a plăţilor cu cardul, pentru a evita contacul fizic cu banii".

SUPLIMENT RETAIL"Pandemia este un test de maturitare şi responsabilitate pentru noi"

Ziarul BURSA #Companii / 15 iunie 2021

Interviu cu domnul Cornel Morcov, Chef Commercial Officer în cadrul FAN Courier) 

"Estimăm că piaţa de curierat din România, în ansamblu, a depăşit 3 miliarde lei, în 2020" "Dacă cererea se va menţine la un nivel ridicat, FAN Courier ia în calcul creşterea numărului de angajaţi cu 10% pe parcursul acestui an, ritm similar celui din anul anterior" "Reconfirmăm strategia de investiţii pe termen mediu, nivelul bugetat pentru 2021 ridicându-se la 20 milioane euro"

Reporter: În contextul pandemiei, care a forţat trecerea cererilor în online, în mare parte, piata de curierat reprezintă unul dintre domeniile câştigătoare ale pandemiei. Cum caracterizaţi evoluţia acestui sector şi care este acum valoarea pieţei, comparativ cu cea de dinaintea crizei?

Yuga - un concept Memento Group ce duce retailul românesc în alte dimensiuni

SUPLIMENT RETAILYuga - un concept Memento Group ce duce retailul românesc în alte dimensiuni

Ziarul BURSA #Companii / 15 iunie 2021

Reporter: De aproape jumătate de an, pe piaţa românească a apărut conceptul Yuga, realizat de Chiris­tian Tour. Ce-şi propune acest concept din segmentul retailului?

Cristian Pandel: Yuga este un concept unic pe piaţa românească. Este divizia noastră de retail şi reprezintă abordarea sănătăţi în mod holistic. Noi considerăm că la Yuga intri pe un drum şi, ca să fii sănătos, ai nişte paşi.

În primul rând ai mâncare organică, sănătoasă. Campaniile care vor începe, după ce ne-am organizat structura de magazine, vor fi de informare. Ideea este să informăm clientul care este diferenţa dintre o lămâie vopsită în galben şi pusă la microunde şi o lămâie naturală adusă din Grecia, de exemplu. Poate preţul ei nu mai este 5 lei, este 10 lei, dar mănânci sănătate.

AnuntBursa.ro
ConstructiiBursa.ro
Evenimentele BURSA
Suplimentele BURSA
<< mai multe ştiri >>

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9762
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7170
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3244
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9713
Gram de aur (XAU)Gram de aur397.9899

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo